Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har försökt allt!

När jag jobbar jobbar jag i Danmark, jag inreder försvarets båtar och anläggningar i Danmark och Sverige och reser mycket, tyvärr har jag inget övervärde på bilen ändå har pratat med kronofogden om detta för bilen är mindre värd än vad jag har i lånen och i jobbet kan jag inte ha med all material i en liten ryggsäck, ena dagen kör jag till Danmark, nästa till Stockholm eller Karlskrona eller Boden, har gjort så i 35 år
Ja menar mer om du nu är sjukskriven så finns det ju inget behov av bilen i jobbet då du är hemma. Tänkte att det var konstigt att du fick intyg av att du är beroende av bil då, när du jobbar så förstår jag så klart:)

Det är inget mord fall men 100.000 tals kr i Kostnader, har nog kollat lite för mkt på tv där ;)
Kostar säkert några 1000 lappar men inte mer än så.
Jag ser ju inte riktigt meningen med att bestrida (bortsett från att det är dåligt av dem att inte hjälpa till)
Vinner du får du avbetalningsplan på det men anmärkningen kommer du ju ändå redan ha så är det värt besväret? Låter du det vara så ligger det hos KFM och kan dem inte ta pengar från dig så får du betala in till dem som om du hade en avbetalningsplan
Nu förstår jag inte alls vad du menar. Meningen med att bestrida är ju precis för att UNDVIKA anmärkning. Det är ju det som är halva min poäng. Kommer man överens om en förlikning så får hon inte alls någon anmärkning. Hon får dessutom till en avbetalningsplan. Väldigt svårt att ge råd här om informationen förvrängs hela tiden.

Nu förstår jag inte alls vad du menar. Meningen med att bestrida är ju precis för att UNDVIKA anmärkning. Det är ju det som är halva min poäng. Kommer man överens om en förlikning så får hon inte alls någon anmärkning. Hon får dessutom till en avbetalningsplan. Väldigt svårt att ge råd här om informationen förvrängs hela tiden.
Sant den får hon ju inte då jag som tänkte galet!
Men efter som hon sa att hon inte brydde sig om anmärkningen och verkar känna att tingsrätten och allt är väldigt jobbigt så finns det kanske mer som är värt nu.. betala in själv kan man ju alltid göra och minska skulden. så frågan är ju hur gärna man vill undvika anmärkningen bara

Men efter som hon sa att hon inte brydde sig om anmärkningen och verkar känna att tingsrätten och allt är väldigt jobbigt så finns det kanske mer som är värt nu.. betala in själv kan man ju alltid göra och minska skulden. så frågan är ju hur gärna man vill undvika anmärkningen bara
Ah ok :)

Alltså undvika anmärkning tycker jag är prio ett dock. Med den är hon ju fast hos Avida under minst 3 år och dom är INTE så roliga att tas med. Bättre satsa på att få till en förlikning, för jag är rätt säker på att hon får igenom den. Jag skulle vilja se dom tacka nej till en avbetalningsplan med underlaget hon ju faktiskt har om dom nu sätter sig ner för ett förlikningssamtal i tingsrätten.

Bäst är såklart att betala allt men det verkar ju inte funka.

Ja menar mer om du nu är sjukskriven så finns det ju inget behov av bilen i jobbet då du är hemma. Tänkte att det var konstigt att du fick intyg av att du är beroende av bil då, när du jobbar så förstår jag så klart:)

Jag får ett intyg när jag börja jobba igen! Jag måste ha min bil i jobbet och är ju inte sjukskriven för evigt! Jag älskar mitt jobb, har jobbat med detta sen 1983 och det är nåt av det bästa jag vet! Kronofogden kommer ju inte att ta bilen nu för där finns inget övervärde ändå, värre är det med min motorcykel men jag vill ju bli skuldfri hellre än att ha den, det löser sig och har bestridit gräsklipparen det andra betalar jag brt fort med 15 tusen i månaden det går fort bort

Jag har ju skulden till Avid jag nyss fick efterhand kom hem reter att ha legat 5 månader på sjukhuset I Covid-19 den bestrider jag inte och betalar det så fort jag kan

Ja i jobbet kan jag inte fara runt i tåg o buss det går inte, måste till olika båtar varje vecka och till docka i varv och kolla ritningar mm och måste besikta båtarna innan jag ordnar material för försvaret och massa möten så jämt på väg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp