• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har inte råd längre

Mikio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 Maj 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har tyvärr hamnat djupt in i skiten och känns som jag drunknar i skulder…
Kommer inte ha råd med alla utgifter jag har denna månaden. Därför undrar jag vilka som är ”bäst/snällast” att missa? Vill ju undvika inkasso och kronofogden, men det ser väldigt mörkt ut…

Där jag har lån är:
Anyfin
Nordax
Klarna (pausat)
Resurs (kan eventuellt pausas)
Ferratum
Daypay
Lumify
Credify (måste betalas dubbelt denna månaden pga hade inte råd förra månaden”
Loansteap

Ni som har koll, vilka konsekvenser får man av dessa ifall man inte betalar i tid? Hur snabbt skickar dem till inkasso och till vilket bolag?
Uppskattar all hjälp och råd jag kan få!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frodda

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
För att någon här ska kunna ge dig råd och hjälp är det bra om du skriver ut summorna av de lån du har. Sedan kommer svaret bli snöbollseffekten.
De felsta av de långivare du radat upp ger dig 3 chanser/obetalda månader innan det skickas vidare till inkasso.
Försök använda betalningsfri månad så mycket som möjligt.
Om lånen inte är allt för nya så brukar långivarna även kunna omarbeta en ny betalplan eller sänka räntan på lånet bara du ringer dom och förklarar situationen. Det är jobbigt att ringa första gången men blir lättare sen. Och du är verkligen inte den enda som ringer om detta, så känn ingen skam alls utan mod att du vågar ta hjälp i en svår och tuff situation!
 

Mikio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 Maj 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
För att någon här ska kunna ge dig råd och hjälp är det bra om du skriver ut summorna av de lån du har. Sedan kommer svaret bli snöbollseffekten.
De felsta av de långivare du radat upp ger dig 3 chanser/obetalda månader innan det skickas vidare till inkasso.
Försök använda betalningsfri månad så mycket som möjligt.
Om lånen inte är allt för nya så brukar långivarna även kunna omarbeta en ny betalplan eller sänka räntan på lånet bara du ringer dom och förklarar situationen. Det är jobbigt att ringa första gången men blir lättare sen. Och du är verkligen inte den enda som ringer om detta, så känn ingen skam alls utan mod att du vågar ta hjälp i en svår och tuff situation!
Tack för svar!
Men ifall jag skippar att betala denna månaden, måste jag isåfall betala dubbelt nästa månad? Vad händer om jag bara betalar för 1 månad istället för de som är missat också?
Har ringt runt till dem flesta som tyvärr var väldigt hårda, fick hjälp av klarna och resurs att pausa. Anyfin gick med på att sänka månadskostnaden.

Här är summorna på ett ungefär


Anyfin. 80000kr
Nordax 170000kr
Klarna 40000kr
Resurs 30000kr
Ferratum 40000kr
Daypay 4000kr
Lumify 80000kr
Credify 12000kr
Loansteap. 40000kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp