Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har vi någon chans till ett samlingslån

Tänkte höra med er som varit med ett tag vad ni tror om att jag och frugan kan få ett samlingslång hos Bank Norwegian. Vi har båda jobb.

Vi har tillsammans en årsinkomst på 450 000 kr.
Jag har 8 ff dom senaste 12 månaderna och ett betyg på mindre bra 7%.
Frugan har 6 ff dom senaste 12 månaderna och ett betyg på 6%.

Jag har 10 000 kr synligt på UC och frugan har 80 000 kr synligt på UC.

Vi tänkte försöka få ett lån på 400 000kr på 15 år varav 355 000 kr ska gå till att lösa och samla allt annat och som jag förstått det som Bank Norwegian själva betalar in på en gång.

Räntan lär ju inte bli den bästa, men det kommer att sänka våra månadskostnader och förhoppningsvis kan man lägga om lånet om några år när man betalat ner lite och fått bättre betyg.

Så vad tror ni, har vi någon chans?

Ta det för vad det är, men jag tror det blir svårt med maxlånet. Norwegian är ju dock kända för att erbjuda mer än vad man lånar, så att ansöka om en lägre summa är inte alltid bortkastat.

Jag tror det är säkrast att gå lägre. Räkna lite på vilka belopp som löser de värsta smålånen, där ett samlingslån skulle hjälpa er rejält trots att det inte täcker allt. Dock har jag inte sett någon med era förutsättningar skriva om sitt försök här så jag vet faktiskt inte hur det skulle gå.

Vad har ni för underskott? 450 000 på två är inte jättemycket, och de kommer kanske undra varför ni söker så stort lån när de bara ser en bråkdel av det. Era kreditbetyg är helt ok för Norwegian dock, så lägre summor tar jag som självklart att ni kommer få.

Själv har jag räknat ut flera olika nivåer som skulle hjälpa olika mycket beroende på ränta/amortering tills dess det är dags för nytt försök till samlingslån för min del.

Inga underskott har vi på aktuell UC.
Men om vi söker ett högre får man ett erbjudande på ett lägre då eller hur fungerar det?

Läste om en annan i en tråd som fick ett lån på 225 000kr hos Norwegian ensam med en årsinkomst på 155 000kr å högre synliga skulder så helt kört kanske det inte är.

Till vår fördel kan man ju tycka är ju att det inte är ett nylån på så hög summa.

Inga underskott har vi på aktuell UC.
Men om vi söker ett högre får man ett erbjudande på ett lägre då eller hur fungerar det?

Läste om en annan i en tråd som fick ett lån på 225 000kr hos Norwegian ensam med en årsinkomst på 155 000kr å högre synliga skulder så helt kört kanske det inte är.

Till vår fördel kan man ju tycka är ju att det inte är ett nylån på så hög summa.

Det är absolut inte kört! Och om ni har 0 i underskott så ser det ljusare ut... Dock tror jag att de allra högsta lånesummorna är reserverade för de som inte behöver några lån, det brukar vara så. Har inte hört om någon som blev erbjuden lägre än det sökta, men om ni går via Axo Finans så kanske de kan prova på olika nivåer?

Så om man söker på låt säga 350 000kr och det blir avslag på det, man blir då inte erbjuden det belopp dom anser att dom kan låna ut?

Så om man söker på låt säga 350 000kr och det blir avslag på det, man blir då inte erbjuden det belopp dom anser att dom kan låna ut?

Jag hoppas någon annan kan svara mer säkert, men jag tror inte det. Inte hört någon de gjort så för. Om de ser att ni behöver mer än vad de är villiga att låna ut så blir det ju mer riskfyllt för dem att låna ut en del bara.

Jag hoppas någon annan kan svara mer säkert, men jag tror inte det. Inte hört någon de gjort så för. Om de ser att ni behöver mer än vad de är villiga att låna ut så blir det ju mer riskfyllt för dem att låna ut en del bara.

Tack för svaren iallafall, nästa vecka får man domen om dom beviljar eller inte när vi skickar in ansökan.

Helt otroligt.
Vi blev erbjudna ett kreditkort på 30000kr.
Man har ju sett andra här med sämre förutsättningar bli erbjudna lån på över 200000kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp