• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hej! Inser att jag är påväg mot betalningsanmärkning, 1.2 miljoner i skuld

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Det låter inte sunt eller hälsosamt med så snabba svävningar i ekonomi. Värre än spelmissbruk nästan ju?

Tror ingen rekommenderar en speltorsk i liknande scenario att fortsätta spela pga man hade otur och verkar ha kunskapen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det låter inte sunt eller hälsosamt med så snabba svävningar i ekonomi. Värre än spelmissbruk nästan ju?

Tror ingen rekommenderar en speltorsk i liknande scenario att fortsätta spela pga man hade otur och verkar ha kunskapen?

Om du syftar på mig så var mitt inlägg bara en uppmaning att sluta innan det är försent.
Han verkar inte vilja sluta och då skrev jag gör det du måste då men sen inte, förklarade exempel osv.
Jag tycker det är skitdumt, alla vill tjäna enkla pengar men inte på bekostnad av en säker framtid, right?

Jag skrev att jag trodde att jag hade otur för stunden och var dum nog att fortsätta och menar att han inte ska göra samma sak.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Om du syftar på mig så var mitt inlägg bara en uppmaning att sluta innan det är försent.
Han verkar inte vilja sluta och då skrev jag gör det du måste då men sen inte, förklarade exempel osv.
Jag tycker det är skitdumt, alla vill tjäna enkla pengar men inte på bekostnad av en säker framtid, right?

Jag skrev att jag trodde att jag hade otur för stunden och var dum nog att fortsätta och menar att han inte ska göra samma sak.

Menar inlägget före zaaf!
Håller med dig! Han bör sluta omgående
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Det var 1 miljon i skulder som han hade som skapades via trading.

sedan löste han det via trading.

Senare lyckades han förvandla 200k som han hade kvar efter att ha löst miljonskulden till 1,2 miljoner. Dessa pengar förlorade han. Så nu var han +-0 på trading.

Men nu i somras tog han lån för att fortsätta och alla lånen blev den skuld han har idag.

Tänkte bara dra ihop en sammanfattning för de som inte orkar läsa bloggen :)
Har svårt och ha koll själv om jag ska vara ärlig. Det jag skriver där är knappast skönläsning. Kanske hjälper lite ändå och sitta och skriva även om det blir hyfsat mycket siffror. Det enda tragiska är som sagt att jag faktiskt hade 1,2 miljoner ett tag där i maj...
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Har svårt och ha koll själv om jag ska vara ärlig. Det jag skriver där är knappast skönläsning. Kanske hjälper lite ändå och sitta och skriva även om det blir hyfsat mycket siffror. Det enda tragiska är som sagt att jag faktiskt hade 1,2 miljoner ett tag där i maj...

Ja, det är jobbigt. Jag hade något liknande en kort period men det kom och gick. Det som är farligt är relationen till föräldrarna t.ex. pratar med min mamma nu som nyss hävde ur sig diverse ord om vad hon tycker om såna som mig. Att det är själviskt, elakt och ett slag i ansiktet och att jag förstört.
Så risken är att man blir illa omtyckt.
Det är en värre känsla att sitta och gråta över det än pengar imo.
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Har dock inga skulder till föräldrar eller andra.
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Jo det är inget roligt ämne att dela med sig av. Men i övrigt är det min ekonomiska situation och inte deras.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jo det är inget roligt ämne att dela med sig av. Men i övrigt är det min ekonomiska situation och inte deras.

Du förstår inte vad jag menar.
Jag menar att dina föräldrar kan bli arga om du inte slutar. Det handlar bara om det och spelar ingen roll att det är ditt liv eller dina skulder.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp