Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hej, vill amortera snabbare.

Jag har ett lån hos bank norwegan på 130.000kr. Betalar 2100kr i ränta på det och vill så gärna lösa det någonstans. Alltså för att amortera snabbare.
Tror ni det finns någon bank som är villig till det med 14ff och 9% i riskprognos?

Jag har ett lån hos bank norwegan på 130.000kr. Betalar 2100kr i ränta på det och vill så gärna lösa det någonstans. Alltså för att amortera snabbare.
Tror ni det finns någon bank som är villig till det med 14ff och 9% i riskprognos?

Går ju alltid att testa lendo, men jag skulle gissa på att det inte går så bra, hur länge innan du är nere på typ 4-5 förfrågningar?

Det är ju bara att göra extra amortering på skulden så betalar du ju ner det snabbare.

Det är ju bara att göra extra amortering på skulden så betalar du ju ner det snabbare.

Jag antar att hon som frågade inte har råd att betala mer per månad, och därför vill ha ett lån med läger ränta så mer går till själva skulden än bara räntorna. Annars kunde hon väl bara ha betalat in hela skulden så skulle saken vara biff:)

Eftersom Norwegian (de flesta numera?) kör med anuitetslån blir räntedelen ganska hög inledningsvis även om räntan är 5, 10 eller 15%. Mot slutet av lånet är det istället i princip bara amortering som gäller. Tar du ett nytt lån någon annanstans är det inte säkert att beloppet som går till ränta blir lägre, beror helt och hållet på hur länge du haft ditt lån hos Norwegian.

Dina 14 förfrågningar ställer annars till det för dig. Tror inte du får ett lån med lägre ränta (vad är räntan på för ditt nuvarande?) som läget är just nu, vänta ut några förfrågningar först.

Eftersom Norwegian (de flesta numera?) kör med anuitetslån blir räntedelen ganska hög inledningsvis även om räntan är 5, 10 eller 15%. Mot slutet av lånet är det istället i princip bara amortering som gäller. Tar du ett nytt lån någon annanstans är det inte säkert att beloppet som går till ränta blir lägre, beror helt och hållet på hur länge du haft ditt lån hos Norwegian.

Dina 14 förfrågningar ställer annars till det för dig. Tror inte du får ett lån med lägre ränta (vad är räntan på för ditt nuvarande?) som läget är just nu, vänta ut några förfrågningar först.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp