• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hem- och bilförsäkring, vad betalar ni per månad?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Nu äntligen blir det byte till Tre kronor via Swedbank, helförsäkring bil och hemförsäkring Plus (bostadsrätt) för 450 kr/mån. Mot 800 kr/mån idag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Ett tips.

Gå med i Unionen student så får ni hemförsäkring (stor) via IF för 800 kr/år.

Kostar 100 kr studietid för att gå med i Unionen student.
 

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Hemförsäkring 2100 kr per år (Länsförsäkringar) för en tvåa på 50 kvm.
 

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Det låter dyrt om det bara är en hemförsäkring?
Ja enbart hemförsökring utan bostadsrättstillägg då min BR redan betalar för det dvs inkluderat i avgiften. Jag borde använda compricer men får göra det innan sommaren då försäkringen löper ut.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Ni som har hem-OCH bilförsäkring... vilket försäkringsbolag har ni och hur mkt betalar ni per månad??

vi betalar 765 kr/mån, har även drulle försäkring då vi bor i brf. Men grejen är den att premien var på 435 kr när vi tecknade försäkringen hos vårt nuvarande bolag WC men de höjer varje år. På bilen har vi hel försäkring.

Bara ni har med i beräkning att priserna kommer skilja på bilförsäkring då det beror på ålder, vart man bor, skadefria år, vilken bil, trafik, halv eller helförsäkring, antal mil man uppger per år. Ha bara detta i åtanken :)
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Ja enbart hemförsökring utan bostadsrättstillägg då min BR redan betalar för det dvs inkluderat i avgiften. Jag borde använda compricer men får göra det innan sommaren då försäkringen löper ut.

Det kanske är annat med bostadsrätt? Men det är helt klart värt att kolla upp försäkringar varje år.
Jag kollar upp mina bilförsäkringar varje år och spar någon tusenlapp varje gång. Sparade 1200 kr per år senast på min ena bil. Många bäckar små :)
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Med drulle om det är en familj är det ganska normalt pris.

170/månad ungefär.

Det kanske är det men om det bara var "vanlig" hemförsäkring för ensamstående så låter det dyrt. Drulle försäkring ingår inte utan får oftast tecknas extra. Är det sen familj också.
 

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Det kanske är det men om det bara var "vanlig" hemförsäkring för ensamstående så låter det dyrt. Drulle försäkring ingår inte utan får oftast tecknas extra. Är det sen familj också.
Då betlar jag nog för mycket. Vad ska det ligga på för ensamstående cirkus. Nä det är ingen drulle.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp