Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hembesök av kfm

När generellt görs det hembesök av kfm?
går varje dag och oroar mig att de ska knacka på dörren, det tar verkligen kol på mig :(

Jag tror man kan ringa och fråga om det är på gång. De brukar vara mycket hjälpsamma.
Håller med. Jag ringde dem och då sa de att de försökt utmäta mitt bankkonto men att där inget fanns. Då frågade jag om de kommer på hembesök och att det kunde vara bra om de ringde innan eftersom jag ofta är iväg på tjänsteresa, då sa handläggaren att vi kunde ta det per telefon och jag berättade om min situation, skuldsatt sedan en skilsmässa för 25 år sedan och att jag inte hade något att utmäta hemma. Det har jag verkligen inte heller, om jag haft något så hade jag gärna sålt det och betalt av skulderna.

Håller med. Jag ringde dem och då sa de att de försökt utmäta mitt bankkonto men att där inget fanns. Då frågade jag om de kommer på hembesök och att det kunde vara bra om de ringde innan eftersom jag ofta är iväg på tjänsteresa, då sa handläggaren att vi kunde ta det per telefon och jag berättade om min situation, skuldsatt sedan en skilsmässa för 25 år sedan och att jag inte hade något att utmäta hemma. Det har jag verkligen inte heller, om jag haft något så hade jag gärna sålt det och betalt av skulderna.
Den diskussionen har jag haft med dom på telefon. de ringde mig när de första skulderna trilla in. jag berättade om varför det blev såhär, hur mycket skulder jag tror det rör sig om och att jag inte har något hemma av värde, för allt hade jag redan sålt och spelat bort. tror ni att de bara besöker de som inte svarar när de ringer?

Innan jag fick skuldsanering har jag varit skuldsatt sen -90 och haft hembesök 1 gång. Då hade jag ändå meddelat flera gånger att jag inte äger nåt och att jag har bilen på bilstöd genom f-kassan. De gjorde ändå ett oanmält besök i slutet på förra året och tog bilen (fick tillbaka den efter överklagan). Så tyvärr kan man inte lita på att de inte kommer bara för att man redogjort för tillgångarna redan. Dessutom kan de ta saker som kanske egentligen tillhör ens partner och hävda att dom är mina för att dom finns på adressen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp