• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hemsk situation - Hjälp med vägledning

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Ska jag hålla på såhär ett tag till och sänka UCn och ta ett samlingslån?
Vad tror ni?
Tro mig, du behöver all hjälp du kan få. Du kommer inte att fixa detta med den lön du har och se skulder du har. Många av oss har haft samma tankar som dig; ”när skatteåterbäringen kommer”, när a-b-c händer...been there, done that.
Jag fick släppa allt mitt till kronofogden och sedermera lyckades jag då skuldsanering och mina förutsättningar såg ganska lik att som dina, med skillnaden att jag är äldre än dig.
Sök hjälpen, allt annat är självbedrägeri. Du löser det inte på egen hand.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Tro mig, du behöver all hjälp du kan få. Du kommer inte att fixa detta med den lön du har och se skulder du har. Många av oss har haft samma tankar som dig; ”när skatteåterbäringen kommer”, när a-b-c händer...been there, done that.
Jag fick släppa allt mitt till kronofogden och sedermera lyckades jag då skuldsanering och mina förutsättningar såg ganska lik att som dina, med skillnaden att jag är äldre än dig.
Sök hjälpen, allt annat är självbedrägeri. Du löser det inte på egen hand.
Låter vettigt faktiskt! men vad är egentligen hjälpen man får?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Nej, frivillig hjälp, dom kan nog komma fram till att skuldsanering kommer behövas

No offense mot TS, men tas inte detta med skuldsanering upp lite för lättvindigt ibland (nuförtiden) ...?
Jag tänker att det borde ju vara något som är en absolut sista utväg & när man varit svårt skuldsatt i många herrans år... Som oxå skall anses vara oerhört svårt att bli beviljad för...
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Kan faktiskt hålla med dig där Kimsan, såklart TS mår dåligt över situationen och jag är väll ungefär i hens situation själv, men skuldsanering är inte man ska ta lätt på, dels är det höga krav för att få en sådan beviljad du ska inte kunna ha någon som helst möjlighet att betala dina skulder under överskådlig framtid, sen blir man faktiskt även låst i minst 5 år.

Men så klart hen kan kontakta sin budget och skuldrådgivare i sin kommun för tips och råd för utgifter på 45k varje månad bara för lån gör mig spyfärdig så jag förstår hen mår skit!

En annan sak hen kan göra är att spärra sitt personnummer, då kan TS iaf inte ta nya lån..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Ansök om betallkoll 50 000 kr via colectoco. Syns ej på UC.
Ansök om betalningsfria månader hos bla. Norwegian.

Ta beloppen och betala av dina smslån. Blir du av med ett lån en månad är det +. Lev snålt!

Men dina höga månadsutgifter sätter nog stopp tyvärr.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Det budget- och skuldrådgivarna kan hjälpa dig med är att ge råd, stöd och tips om hur du kan gå vidare, oavsett vilken väg du/ni väljer. Dom kan hjälpa till med att kontakta inkassobolag, långivare etc för att få till bättre avbetalningar, kontakter med KF om det skulle behövas.
Dom hjälper dig att strukturera upp din situation.
När jag skrev ordet "skuldsanering" menade jag enkom hur min resa sett ut, inte att TS skall släppa t KF och hoppas på skuldsanering.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Det budget- och skuldrådgivarna kan hjälpa dig med är att ge råd, stöd och tips om hur du kan gå vidare, oavsett vilken väg du/ni väljer. Dom kan hjälpa till med att kontakta inkassobolag, långivare etc för att få till bättre avbetalningar, kontakter med KF om det skulle behövas.
Dom hjälper dig att strukturera upp din situation.
När jag skrev ordet "skuldsanering" menade jag enkom hur min resa sett ut, inte att TS skall släppa t KF och hoppas på skuldsanering.

Jag citerade ej heller Ditt inlägg... Jag citerade Lassemans inlägg gällande skuldsanering. Jag blev förvånad över att en tjänsteman på KF, så snabbt aviserade att en skuldsanering kunde komma på tal/fråga...
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Text från en kommuns hemsida om Budget- och skuldrådgivning:

"Budget- och skuldrådgivningen hjälper dig att hitta lösningar på ekonomiska problem. Hjälpen kan vara allt från ett telefonsamtal till en långvarig kontakt och ett aktivt förändringsarbete.

Budget- och skuldrådgivningen utgår från en helhetssyn, vilket innebär att vi tittar på hela din ekonomi. En budgetrådgivning leder ofta fram till en hushållsbudget. Budgetrådgivning är i första hand inriktad på att du ska klara av din ekonomi på lång sikt. Skuldrådgivningen syftar till att reda ut vilka skulderna är och försöka finna en väg ut ur skuldsättningen. Det är viktigt att alla skulder redovisas och att inte någon glöms bort.

Det är aldrig för sent att ordna upp en skuldsituation eller en trasslig ekonomi. Du måste vara beredd på att det tar tid och att det kräver mycket arbete att reda ut en komplicerad ekonomi.

Kan hjälpa till med:
  • Överblick över ekonomi och skulder.
  • Budget- och skuldrådgivning.
  • Hjälp med avbetalningsplaner med banker och kreditgivare för personer som inte uppfyller kraven för skuldsanering.
  • Hjälp vid skuldsaneringsansökan.
  • Hjälp med problem som uppstår under skuldsaneringsprocessen, till exempel överklagningar och omprövningar."
 

Hhej

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 September 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Först och främst. Sök hjälp mot spelberoende för till 99% är detta orsaken om jag får gissa.

Sen kommer du aldrig få skuldsanering. Du är för ung. Skadar inte att söka men räkna inte med det. Tyvärr.

Jag skulle släppt allt till kf. Leva med utmätning på lön och försöka extrajobba och betala bort det jag kan och när allt har minskat lite skulle jag gått till mina föräldrar och frågat om de inte kan låna upp huset vilket de flesta kan i dagens marknad eller tagit ett lån åt mig.

Men allt förutsätter att du söker hjälp mot spelberoende annars är du snart tillbaka igen fast värre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp