• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hitta en person

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Mina vänner här på forumet, som alltid har kloka svar.
För ett par år sedan blev jag vän med en kvinna här på forumet. Vi fann stöd i varandra , delade allt och visste allt om varandra. När vi kunde så sågs vi och det var som att finna ens bästa vän. Hon vet allt om mig och jag allt om henne.
För tre år sedan lånade jag ut en summa pengar till henne, jag hade möjligheten då och det kändes fint att hjälpa min vän. Ja, vi har ett avtal skrivet.
Hon har skött alla betalningar varje månad fram till i oktober. Något hände. Jag upptäckte att hon ljög för mig och jag bad henne sluta med det. Då flippade hon fullständigt. Varje månad efter det är hon sen med betalningen ( vårt avtal säger att hon ska betala i slutet av varje månad) och nu... betalar hon inte alls.
Hon har blockat mig på telefon, facebook, insta, messenger och tom swish!
Jag fattar inte vad hon håller på med. Jag har skrivit brev och förklarat att vi löser det här ihop, ingen respons.
Jag har hennes personnummer och ringde skatteverket för att se om de hade ett nytt nummer reggat på henne.
Vad ska jag göra? Hur når man en person som inte vill bli nådd?
Summan är idag 25 000kr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Skicka henne till fogden så ska du se att hon vaknar.
Jag har pratat med dem och hon har en del andra skulder, större än den till mig, och jag skulle hamna långt ner på listan. Det kostar mig också 600kr om året att hålla ärendet vid liv.
Funderar på att ta det via en advokat och stämma henne?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jag har pratat med dem och hon har en del andra skulder, större än den till mig, och jag skulle hamna långt ner på listan. Det kostar mig också 600kr om året att hålla ärendet vid liv.
Funderar på att ta det via en advokat och stämma henne?
Gör det.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
Jag har pratat med dem och hon har en del andra skulder, större än den till mig, och jag skulle hamna långt ner på listan. Det kostar mig också 600kr om året att hålla ärendet vid liv.
Funderar på att ta det via en advokat och stämma henne?

samma resultat som om du skulle skicka in till fogden, om du vinner en stämning så hamnar den hos fogden efteråt ändå.

Inse att du inte få dina pengar på något annat sätt... Personen är ett low life som inte kommer att bättra sig och använder ert lilla bråk som ursäkt för att slippa betala..... bättre att släppa på dom gamla minnena och betala in 600:- och sen vänta på
dina 25.000 som du får på sikt, eller alternativ 2 att aldrig mer se dom igen
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
samma resultat som om du skulle skicka in till fogden, om du vinner en stämning så hamnar den hos fogden efteråt ändå.

Inse att du inte få dina pengar .... så det är bara att betala i. 600:- och sen vänta på
din 25.000 på sikt, eller aldrig mer se dom igen

ja du har nog rätt.
fattar inte hur hon tänker bara, jag som hjälpt henne.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
ja du har nog rätt.
fattar inte hur hon tänker bara, jag som hjälpt henne.

redigerade mitt inlägg som du såg.

hon bryr sig inte helt enkelt, släpp gamla minnen å skicka henne till fogden om du vill ha igen dina 25K
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Behöver inte ringa, du måste ansöka på blankett eller i etjänsten
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp