• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

HJÄLP!! Snygga till uc;n

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Tusen tack för erat engagemang, det peppar mig!
Jag känner mig otroligt misslyckad i denna ekonimska belåningen och vill helst förändra allt idag, men det är bara o kämpa på.

Men ni tycker alltså inte att ett lån från goodcash nu är en bra ide? För o få bort kreditkortet? Ska jag betala bort så mycket jag kan o när de närmar sig försöka nyttja betalkoll t.ex?
Om du har ett deklarerat inkomst på 300tkr då kreditbörsen kan vara något för dig.
Man kan chansa max belopp som de lånar ut 80tkr med 8%
Vilken score har du på bisnod??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tusen tack för erat engagemang, det peppar mig!
Jag känner mig otroligt misslyckad i denna ekonimska belåningen och vill helst förändra allt idag, men det är bara o kämpa på.

Men ni tycker alltså inte att ett lån från goodcash nu är en bra ide? För o få bort kreditkortet? Ska jag betala bort så mycket jag kan o när de närmar sig försöka nyttja betalkoll t.ex?
Du bör ej göra nå mer uc förfrågan på ett tag. Tror Good cash tar uc. Kanske Credway/Slantar som någon annan föreslog. Men det är nog mest ff som håller ditt betyg uppe då det är så många ff.
 
Senast ändrad:

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Jag fattar inte en grej, vad betyder UC-score när man går in på kreditkollen på minuc.se ? Jag fick meddelande från dem att "det går bra nu, du har höjt din uc-score 3 månader i rad"...den är just nu på 414...ska man ha högt där alltså? Trodde alltid man ska sträva efter så lågt som möjligt? Nån som kan detta och kan svara?

Sen ser jag att många nämner att kreditkortsskulder är värre att ha än online krediter som syns, stämmer det ?

Tacksam för svar!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Tusen tack för erat engagemang, det peppar mig!
Jag känner mig otroligt misslyckad i denna ekonimska belåningen och vill helst förändra allt idag, men det är bara o kämpa på.

Men ni tycker alltså inte att ett lån från goodcash nu är en bra ide? För o få bort kreditkortet? Ska jag betala bort så mycket jag kan o när de närmar sig försöka nyttja betalkoll t.ex?

Jag vet hur det känns och hur det är. Man vill dessutom fixa allt så snabbt som möjligt, men man måste ha tålamod!

Du får tänka att nu är du i botten, denna månaden ligger du längst ner. Nästa månad blir det lite bättre än förra månaden. Det är så du får bygga upp.

Din UC är inte bra just nu ch du har dåligt betyg med många förfrågningar. Många kör lån som inte syns på UC för att försöka få ett bättre lån. Det är väl helt okej om man vill sänka sin månadskostnad, men det är också ett lån med hög ränta som ska betalas. Allt ska ju faktiskt betalas till 0 kr en dag.

Jag kan inte säga att mitt råd är det bästa, jag har bara erfarenhet hur jag löste min ekonomi.

Hade nog ca 400 000 kr i lån i oktober. 375 000 kr i uc med kreditkort 2000 kr (maxat).

Hade:
Resurs Bank 2600 kr månaden
Collector: 1500 kr månaden
Santander 425 kr månaden
Banknorwegian 1050 kr månaden
Cash2you: 850 kr månaden

Det som blev över från lönen la jag in på kreditkortet. Resterande på cash2you som låg på 25 000 kr. Även fast det inte syntes på min uc så ville jag ändå bli av med lånet för jag tjänade mest på att slippa betala 850 kr i månaden som i stort sett bara var ren ränta.

Sen minns jag det var en månad om det var december. Jag utnyttjade betalningsfri månad från Resursbank, Santander, Banknorwegian, Cash2you och collector har 2 amorteringsfria månader varje år. Så den månaden hade jag ca 800 kr i bara låneutgifter. Då kunde jag panga in 10 000 kr på cash2you.

Sen fortsatte jag så här varje månad och tog varje övertidstillfälle som erbjudes så jag kom upp i lön. Levde otroligt snålt i flera månader. Promenerade 40 minuter till o hem från jobbet med poddar/musik.

Efter cash2you och kreditkortet som var klart någon gång i januari eller februari så hade jag Banknorwegian framför mig. 50 000 kr totalt, 1050 kr i månaden som jag hade låneplan i 15 år. Om jag hade följt den så hade jag betalat totalt 189 000 kr, alltså 3 dubblar dom bara på mig. Så jag körde samma taktik där och fick även skatt i april. Amorterade ner lånet till 30 000 kr. Min UC hade blivit bättre så tog ett lån på 30 000 kr med lägre ränta i april. Den har jag betalat av nu.

Har under hela resans gång lagt undan 1500 kr varje månad på fonder. Nu är min situation mycket bättre men jag har lite under 300 000 kr nu i blanco så resan är väldigt lång. Men mina lån kostar mig 3000 kr nu varje månad. Jag körrde enenamorteringsfri månad nu så la undan mestadels på sparkontot o fonder istället

Men nästa lön kommer jag fortsätta med min resa och målet är att komma ner till 250 000 kr och ansöka 1 stort lån till bra ränta när mitt UC-betyg är bättre och när jag har max 5 förfrågningar.

Detta var min väg och allt är möjligt för alla. Bara du tar tag i problemet varför du blev skuldsatt. Är du inte klar med det så kommer du aldrig att fixa ekonomin
 
Senast ändrad:

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag fattar inte en grej, vad betyder UC-score när man går in på kreditkollen på minuc.se ? Jag fick meddelande från dem att "det går bra nu, du har höjt din uc-score 3 månader i rad"...den är just nu på 414...ska man ha högt där alltså? Trodde alltid man ska sträva efter så lågt som möjligt? Nån som kan detta och kan svara?

Sen ser jag att många nämner att kreditkortsskulder är värre att ha än online krediter som syns, stämmer det ?

Tacksam för svar!
Kreditbetyg ska vara så lågt som möjligt och uc score ska vara så högt som möjligt (ett annat betygssystem eller nått)
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Kreditbetyg ska vara så lågt som möjligt och uc score ska vara så högt som möjligt (ett annat betygssystem eller nått)

Den tjänsten som jag betalar för så kan jag bara se kreditbetyg ? Den i procent alltså.... hur kan man se den andra UC score och är det nån större skillnad ? Vilken går bankerna efter ?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Den tjänsten som jag betalar för så kan jag bara se kreditbetyg ? Den i procent alltså.... hur kan man se den andra UC score och är det nån större skillnad ? Vilken går bankerna efter ?

Har du Kreditkollen i ”Min UC”?
I så fall ser du din score direkt när du loggar in. Det gör jag iaf. :)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag kör 49 kr i månaden på UC just nu. Där ser man allt och det är ganska kul också. Man kan sätta upp olika mål där också
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag kör 49 kr i månaden på UC just nu. Där ser man allt och det är ganska kul också. Man kan sätta upp olika mål där också
Håller med dig helt! Det är jättekul och man får verkligen koll på sin ekonomi.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp