• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp! Behöver råd, lösa skuldproblem (spel...)

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hur mycket större är chansen att få ett lån om man har en medlåntagare? Får man ner räntan på det viset också?
Inte säkert. Beror på medlåntagarens situation. Man kan ringa vissa banker för att kolla möjligheter (utan löfte) men måste säga till att inte ta en UC. Hoppas det löser sig för dig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag som gammal speltorsk tyckte jag kände igen mig. Var där själv hade lösningen spelade lite till och grävde ner mig ännu djupare.
Hen är i ett tidigt stadie fortfarande eller tidigt, är någonstans här du antingen får tag på livet eller kraschar, finns en anledning alkoholister inte dricker lite ibland också, samma sak med spel.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Hej @Cheetah !
Du har ett rätt högt kreditbetyg och relativt många förfrågningar och om jag förstått det rätt så brinner det lite i knutarna, du måste betala vissa krediter innan dom förfaller. Jag tycker att det låter som att du inte har så mycket att förlora. Gör en ansökan hos valfri förmedlare, förslagsvis Lendo eller Zmarta och sök på 200.000 på 15 år (jag skriver 200’ för det är vad du säger skulle behövas). Betala dina akuta räkningar och betala bort dina sms-lån och krediter. Du kommer inte få dom lägsta räntorna men du får se det som en kortsiktig lösning för att förbättra din situation. Därefter får du vänta tills dess att ditt kreditbetyg är på en rimlig nivå samt att dina förfrågningar försvunnit och sen gör du en ny ansökning om cirka 6 månader när dina förutsättningar förbättrats. Lycka till!

Vill även tillägga trots att du vill att vi håller oss utanför diskussionen om spelandet: spärra dig själv, kompis. Ditt spelande är anledningen till ditt skuldberg och en storvinst kommer inte att rädda dig. Du skriver själv att du vann en miljon på 200 kronor för 1.5 år sen men ändå fortsatte du spela och har idag nästan en miljon i lån. Trots storvinst.
 

Cheetah

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Hej @Cheetah !
Du har ett rätt högt kreditbetyg och relativt många förfrågningar och om jag förstått det rätt så brinner det lite i knutarna, du måste betala vissa krediter innan dom förfaller. Jag tycker att det låter som att du inte har så mycket att förlora. Gör en ansökan hos valfri förmedlare, förslagsvis Lendo eller Zmarta och sök på 200.000 på 15 år (jag skriver 200’ för det är vad du säger skulle behövas). Betala dina akuta räkningar och betala bort dina sms-lån och krediter. Du kommer inte få dom lägsta räntorna men du får se det som en kortsiktig lösning för att förbättra din situation. Därefter får du vänta tills dess att ditt kreditbetyg är på en rimlig nivå samt att dina förfrågningar försvunnit och sen gör du en ny ansökning om cirka 6 månader när dina förutsättningar förbättrats. Lycka till!

Vill även tillägga trots att du vill att vi håller oss utanför diskussionen om spelandet: spärra dig själv, kompis. Ditt spelande är anledningen till ditt skuldberg och en storvinst kommer inte att rädda dig. Du skriver själv att du vann en miljon på 200 kronor för 1.5 år sen men ändå fortsatte du spela och har idag nästan en miljon i lån. Trots storvinst.
Ja, min plan är som sagt att söka ett samlingslån efter den 15e då en förfrågning försvinner. Få bort krediter som jag idiotiskt maxat och som nu blir omöjliga att betala, det går inte ihop. Advisa, lendo eller zmarta, spelar det nån roll?
Sen är det frågan om jag ska lägga till medlåntagare. Har en i min närhet med väldigt bra ekonomi. Blir jobbigt att blanda in nån annan men om det garanterar ett beviljat lån så är det ju värt det. Kanske ska testa att söka själv först, om inte det funkar så tar jag med en medlåntagare.

Du skriver på 15 år, är det större chans att få igenom det på så många år? Förstår ju att kostnaden blir lägre på fler år men min tanke var att ta det på 12 år.

Vad innebär hög ränta mer exakt? Vad kan man förvänta sig? 10%, 15% eller ännu högre?
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Jag hade testat själv men du får kolla igenom ditt betyg innan du söker. Att ta med en medlåntagare ökar ju givetvis chanserna men det är inget jag rekommenderar. Isåfall tycker jag den med god ekonomi ska ta lån själv och ge till dig och att ni sedan skriver ett skuldebrev mellan er. Men som sagt det är aldrig kul att blanda in någon i sin egen skit så det är nog sista utvägen.

räntor över 10% skulle jag räkna som höga, med det sagt så kan du ju ändå gå ner i månadskostnad även om du får högre ränta eftersom dina snabblån säkert ligger på en 20-30%. Du får räkna ut vad de kostar dig och jämföra med dina bud.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp