Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hjälp en trött tjej i kaoset

Hejsan!
Inget nytt här! Ingen löneutmätning har skett och har ännu inte mottagit något samtal gällande skuldsaneringen.

Förstår att det kommer ske inom väldigt kort och känner mig väldigt orolig inför samtalet. Tänk så blir jag nekad, då är allt verkligen kört :(

Hejsan!
Inget nytt här! Ingen löneutmätning har skett och har ännu inte mottagit något samtal gällande skuldsaneringen.

Förstår att det kommer ske inom väldigt kort och känner mig väldigt orolig inför samtalet. Tänk så blir jag nekad, då är allt verkligen kört :(
Hoppas det går bra för dig. Konstigt att de inte börjat med löneutmätning ännu? Det var väl i början av januari du fick första utslaget?

Hejsan!

Håller tummarna för att det går bra och ett inledande innan utmätning!

Hejsan!

Det är inte kört för att du inte får beviljat inledande. Då söker du igen och kollar vad det var som gjorde att du blev nekad. Då kommer bara löneutmätningen komma igång och den är inget farligt, särskilt om man som du verkligen har levt på 0 tidigare och behövt trixa med lån fram å tillbaka. Att din chef får veta kan vara jobbigt, men du kan ju bara säga som det är. Du tog några dåliga beslut när du var yngre och nu får du sota för det.

Hejsan!

Hoppas du får samtalet snart . Stressigt att behöva vänta . Du får prata med en trevlig handläggare som kollar av att allt ff är som när du ansökte , med lön , hyra och såna kostnader som kallas levnadsomkostnader .
Du behöver inte vara orolig för att du blir skuldbelagd eller så . Samtalet är formellt och sakligt . Efter samtalet så kan det komma fler frågor via samtal eller Kivra , Det är bra att vara bredd på det, jag var inte det . Du får gott om tid att svara . Frågorna kan vara svåra och omfattande . Har du skuldrådgivare kan dom hjälpa dej att svara . Det kan komma frågor både före och efter inledande .

Så här har det än så länge varit för min del :

4-5 frågor på tel efter samtalet samma dag.

16 st mycket omfattande och okomplicerade kompletterande frågor , 1 vecka efter inledande.

Ytterligare 2 st frågor 6 veckor efter inledande där jag också ombads inkomma med bevis .

Jag hoppas verkligen att du slipper en så påfrestande process som jag har och att allt går lättare för för dej !

//
Månny

Det är inte kört för att du inte får beviljat inledande. Då söker du igen och kollar vad det var som gjorde att du blev nekad. Då kommer bara löneutmätningen komma igång och den är inget farligt, särskilt om man som du verkligen har levt på 0 tidigare och behövt trixa med lån fram å tillbaka. Att din chef får veta kan vara jobbigt, men du kan ju bara säga som det är. Du tog några dåliga beslut när du var yngre och nu får du sota för det.
Eller också säger man inget till sin chef . Jag kommer få utmätning och anledningen till det är min ensak .

Eller också säger man inget till sin chef . Jag kommer få utmätning och anledningen till det är min ensak .
Din chef kan få veta det, det beror på hur löner i företaget sköts.
Mindre företag brukar löner attesteras av chefen.

Hoppas du får samtalet snart . Stressigt att behöva vänta . Du får prata med en trevlig handläggare som kollar av att allt ff är som när du ansökte , med lön , hyra och såna kostnader som kallas levnadsomkostnader .
Du behöver inte vara orolig för att du blir skuldbelagd eller så . Samtalet är formellt och sakligt . Efter samtalet så kan det komma fler frågor via samtal eller Kivra , Det är bra att vara bredd på det, jag var inte det . Du får gott om tid att svara . Frågorna kan vara svåra och omfattande . Har du skuldrådgivare kan dom hjälpa dej att svara . Det kan komma frågor både före och efter inledande .

Så här har det än så länge varit för min del :

4-5 frågor på tel efter samtalet samma dag.

16 st mycket omfattande och okomplicerade kompletterande frågor , 1 vecka efter inledande.

Ytterligare 2 st frågor 6 veckor efter inledande där jag också ombads inkomma med bevis .

Jag hoppas verkligen att du slipper en så påfrestande process som jag har och att allt går lättare för för dej !

//
Månny
Oh så nervös.
Vet inte ens vad jag skulle svara på någon fråga. Jag har ju bara helt enkelt varit oansvarig och sen försökt fixa till det alldeles för länge och på så sätt bara grävt ännu djupare.

Oh så nervös.
Vet inte ens vad jag skulle svara på någon fråga. Jag har ju bara helt enkelt varit oansvarig och sen försökt fixa till det alldeles för länge och på så sätt bara grävt ännu djupare.
Du kommer klara det !! Det är inte säkert alls att du får några frågor alls . Och kommer det ett batteri med svåra frågor så kan du ta hjälp av en skuldrådgivare . Dom är ju väldigt hjälpsamma !

Ojj nä här blev det visst fel !
OM jag kommer får utmätning är anledningen till det min ensak . Blev lite missade ord här ja hahaha !

Har inledande sen 16/5 och väntar på bu eller bä !

Skuldsaneringsansökan skickade 241207.
Någon uppdatering? Har du klarat dig från utmätning ännu och har du haft samtalet? Något utfall?

Bör vara din tur vilken dag som helst nu annars om du har ansökan mottagen 241207

Någon uppdatering? Har du klarat dig från utmätning ännu och har du haft samtalet? Något utfall?

Bör vara din tur vilken dag som helst nu annars om du har ansökan mottagen 241207
Hej! Nä ingen uppdatering. Inget samtal, ingen utmätning.
Nu har jag i och för sig inte varit hemma på en vecka, men tänker att KFM skickar brev via Kivra?

Hej! Nä ingen uppdatering. Inget samtal, ingen utmätning.
Nu har jag i och för sig inte varit hemma på en vecka, men tänker att KFM skickar brev via Kivra?
Handläggarna börjar komma tillbaka från Semester nästa vecka. Då bör det vara din tur ganska omedelbart. Dom som hade 2 December på Ansökan har fått samtal för nästan 2 veckor sen. Lycka till!

Senast ändrad:
Hur går det @dianasekonomi ? Hoppas dom ringer dig snart eller kanske dom har redan ringt ? :)
Lycka till!
Hej!
Nu har jag fått SMS från handläggaren och vi ska prata på måndag. Så nervös, ska försöka förbereda mig för samtalet under helgen.
Orolig för ifall dem frågar vad jag gjort med mina pengar under dessa månader som jag inte betalt några räkningar.

Hej!
Nu har jag fått SMS från handläggaren och vi ska prata på måndag. Så nervös, ska försöka förbereda mig för samtalet under helgen.
Orolig för ifall dem frågar vad jag gjort med mina pengar under dessa månader som jag inte betalt några räkningar.
Lycka till Diana! Hoppas verkligen det går åt rätt håll och att du får beviljad till slut.
Vad du har gjort med pengarna säg bara sanningen.
Om du har sparat då är det super bra då visar du att du tar ansvar.

Inget än från KFM om att fylla inkomstuppgifter trots du fick utslag i januari?

Yeeeyyyhh !
Ingen sån fråga kommer ! Dom frågar om hyra , transport , hälsa, medicin , lön och såna saker. Kan hända att du får kompletterande frågor att svar på på Kivra och fler frågor på telefon.
Lycka till !!

Hej!
Taskigt att skicka det messet innan helgen så man hinner bli helnojig. Jag fick messet på morgonen typ några timmar innan samtalet.

Lycka till Diana! Hoppas verkligen det går åt rätt håll och att du får beviljad till slut.
Vad du har gjort med pengarna säg bara sanningen.
Om du har sparat då är det super bra då visar du att du tar ansvar.

Inget än från KFM om att fylla inkomstuppgifter trots du fick utslag i januari?
Tack snälla!
Nej, inte fått lämna några uppgifter till KFM alls. Jättekonstigt att det tagit så lång tid. Hade räknat med utmätning av lön sen i typ våras.

Senast ändrad:
Tack snälla!
Nej hahahah inte fått lämna några uppgifter till KFM alls. Jättekonstigt att det tagit så lång tid. Hade räknat med utmätning av lön sen i typ våras.
Det verkar att dom har mycket att göra då det dröjer så länge!
Så skönt att samtal är förre utmätning för din skull och håller tummarna att det bli positiv besked till slut!
Lycka till o gärna uppdatera hur har det gått med samtal :)
Jag väntar också för samtal :)

Det verkar att dom har mycket att göra då det dröjer så länge!
Så skönt att samtal är förre utmätning för din skull och håller tummarna att det bli positiv besked till slut!
Lycka till o gärna uppdatera hur har det gått med samtal :)
Jag väntar också för samtal :)
Oj vet inte hur det där ”hahaha” hamnade där, felskrivning.

Uppdaterar så snart jag haft samtalet.
Håller tummarna för dig med!

Hade ett bra samtal med en handläggare idag och nu några timmar senare fick jag brev på Kivra, besked om att de beviljat min ansökan. Vet att det är ett preliminärt beviljande men hoppas så att allt ska gå vägen. Så många tankar och känslor nu.

Stort Grattis ! ⭐️Så glad ! Du har förtjänat ny start! ⭐️
Vad hade du för frågor typ ?

Hade ett bra samtal med en handläggare idag och nu några timmar senare fick jag brev på Kivra, besked om att de beviljat min ansökan. Vet att det är ett preliminärt beviljande men hoppas så att allt ska gå vägen. Så många tankar och känslor nu.
Stort grattis! :)

Första betalning är i September så om du har möjligthet se till att spara så mycket som möjligt i Augusti så att du får en bra start

Stort grattis! :)

Första betalning är i September så om du har möjligthet se till att spara så mycket som möjligt i Augusti så att du får en bra start
Tack!
Ja det ska jag absolut göra. Med det beloppet jag ska betala kommer jag kunna fortsätta plugga också. Även om det innebär en hel del pusslande med jobb och plugga osv.

Jamen GRATTIS !!! Vad härligt. Bra jobbat .. nu kan du sova gott i natt .

Jag är jätteglad över att det verkar ordna sig för dig. Nu hoppas jag bara på att du får ett definitivt, positivt besked vad det lider.

Nu har jag fått brev från KFM igen, denna gång var det ett förslag på en betalningsplan. Jag ska läsa igenom den och sen kontakta handläggaren. Men förstår inte riktigt, finns det fortfarande risk att jag får avslag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp