• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp! Fått kronofogden påminnelse 21 jan

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Visst var det så förut? Kostade extra om dom blev tvungna att besöka hemmet eller arbetsplats!

Beror på när "förut" var. Kanske innan kronofogden blev en myndighet och inte var ett gäng myndigheter under riksskatteverket, det var 2006 tror jag. Kanske innan där då och kanske i delar av landet då olkka myndigheter kunde tolka bestämmelser olika..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Beror på när "förut" var. Kanske innan kronofogden blev en myndighet och inte var ett gäng myndigheter under riksskatteverket, det var 2006 tror jag. Kanske innan där då och kanske i delar av landet då olkka myndigheter kunde tolka bestämmelser olika..
Har för mig att det är nog några år sen! Själv har jag klarat mig än så länge!!!men tror det var så att om delgivelsen inte skickades in efter påminelsen och fogden åkte ut att det var en extra kostnad runt 600kr men som sagt tidigare kom inte ihåg exakt hur länge sen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Har för mig att det är nog några år sen! Själv har jag klarat mig än så länge!!!men tror det var så att om delgivelsen inte skickades in efter påminelsen och fogden åkte ut att det var en extra kostnad runt 600kr men som sagt tidigare kom inte ihåg exakt hur länge sen

600 kr är när målet registreras för indrivning. Några delgivningsavgifter finns inte och har inte funnits alls vad jag vet, några i huset har jobbat sedan tidigt 1600tal (eller nåt), dom kanske vet om det varit annorlunda för hemskt länge sedan
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
600 kr är när målet registreras för indrivning. Några delgivningsavgifter finns inte och har inte funnits alls vad jag vet, några i huset har jobbat sedan tidigt 1600tal (eller nåt), dom kanske vet om det varit annorlunda för hemskt länge sedan
Okej ja man är ju en gammal gnällkärring här haha
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp