Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp Kronofogden kommer hem

Har skulder hos KR tack vare att jag blivit sjuksriven och inte fick pengar av försäkringskassan på 3 månader sen rullade det bara på skiten Nu har det tyvärr hänt, blir så ledssen. Först blev det löneutmätning, sen helt plötsligt efter en månad utmätningsförrättning. Kronofogden ska komma hem till oss. Vad är det de brukar ta ? Tar de barnens saker som tv spel. Tar de soffan en vanlig divan soffa . Är så rädd och orolig vad som kommer hända. Mest för familjens skull. Min man har inte skulder hos kronofogden utan det är jag som har. Han står på bilen som i nuläget med skador på är värd ca 20 000 kr. Kan kronofogden ta bilen även om. den verkligen behövs då det inte finns någon buss till och från oss. Kommer KR med bil där det står Kronofogden på ? Jag väntar på svar på skuldsanering vad händer med det. ?

Står inte kfm på bilen, är vanliga personbilar.

Bil går utmäta. Vad man behömt ska finnas hos er vet jag inte.

Din skuldsaneringsansökan ligger väl på kö.

Hur mycket skulle de utmäta? Bor ni i hyresrätt? Bra att de kommer i personbilar så inte hela grannskapet ser.

Hur mycket skulle de utmäta? Bor ni i hyresrätt? Bra att de kommer i personbilar så inte hela grannskapet ser.

Huvudmålet är att hitta egendom som täcker hela skulden.

Det står dock kronofogden om man kollar regnr på bilarna.

Huvudmålet är att hitta egendom som täcker hela skulden.

Det står dock kronofogden om man kollar regnr på bilarna.
Ok så om jag har 1,5 miljon i skulder, bor i hyresrätt och har ut ca 33 i månaden! Vet att det finns en tv de kan ta och en bil värd 40-45000 i så fall men inget annat av värde. Är det de sakerna de kommer plocka? Bilen behövs men kan försöka hitta en billigare. Mig får de komma till men tycker det är jobbigare om de dyker upp på jobbet. Där är min rädsla av att släppa mina skulder.

Ok så om jag har 1,5 miljon i skulder, bor i hyresrätt och har ut ca 33 i månaden! Vet att det finns en tv de kan ta och en bil värd 40-45000 i så fall men inget annat av värde. Är det de sakerna de kommer plocka? Bilen behövs men kan försöka hitta en billigare. Mig får de komma till men tycker det är jobbigare om de dyker upp på jobbet. Där är min rädsla av att släppa mina skulder.

Det beror på vad du behöver bilen till också.
Generellt undviker i alla fall jag att dyka upp på jobbet, men vissa går det inte lösa på annat vis med helt enkelt

Det beror på vad du behöver bilen till också.
Generellt undviker i alla fall jag att dyka upp på jobbet, men vissa går det inte lösa på annat vis med helt enkelt
Det kan jag förstå. Men som i mitt fall som har en ganska bra inkomst, kommer det räcka med löneutmätning eller är det alltid att ni kommer och utmäter hemmet? Man skriver under delgivning direkt? Ja jobbet är ju en plåga men gärna plocka allt de vill i mitt hem. Det har jag inga som helst problem med.

Det är långt långt från alltid. Det är ett ytterst fåtal som får förrättning i hemmet.

Står inte kfm på bilen, är vanliga personbilar.

Bil går utmäta. Vad man behömt ska finnas hos er vet jag inte.

Din skuldsaneringsansökan ligger väl på kö.
Tack för svar. Hur beter de sig då. Går de igenom lådor mm Vet inte hur man ska göra. VI har ju inget direkt av värde . Vet ju inte vad de tycker är av värde. Ska man lägga fram sådant ??? . Har ju mobil och ipad . Tar de barnens saker ? Tycker bara allt känns så konstigt med främmande människor i huset ...

Vi bor i egen fastighet. Men det är mycket skador på huset. Vet inte hur mycket de ska utmäta. Har ju en lönutmätning så blev chockad att de kommer hit. Har ju inget direkt av stort värde. Bilen måste vi ha för transport.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp