• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig prioritera!

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag är fullt medveten om att man inte ska ta lån för att betala lån, men jag ersätter ett dåligt lån med ett mindre dåligt lån..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Om jag förstår dig rätt så har du lånat 10 000 kr, sen ska du betala av två privata skulder så du har kvar ca 5800 ? Jag skulle släcka Loanstep, där du har 3000 kr, genom att göra det så kommer du frigöra 1000 kr/mån (som du annars måste betala till Loanstep under 5 månader).
Alt pytsa in pengarna fr Slantar i BN.
 

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Om jag förstår dig rätt så har du lånat 10 000 kr, sen ska du betala av två privata skulder så du har kvar ca 5800 ? Jag skulle släcka Loanstep, där du har 3000 kr, genom att göra det så kommer du frigöra 1000 kr/mån (som du annars måste betala till Loanstep under 5 månader).
Alt pytsa in pengarna fr Slantar i BN.
Nae jag har kvar 7800kr, men sen behöver jag ju kanske 1000kr som min vän får hålla så jag klarar mig till den 23e. Då har jag alltså 6800kr att betala andra lån med.

tycker du jag ska satsa på att betala det som har högst månadskostnad? Loanstep är ju ett bra exempel, då kan vi räkna bort 3000kr på dom, då har jag 3800kr kvar. Fan så svårt.

nu kom jag dessutom in på min reservplats för en sommarkurs på universitetet :D det betyder att jag får 8000kr extra denna månad så då kommer jag ifatt med de jag gick uppskov på!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Jag skulle betalat bort Loanstep och pytsa in resten i BN eller Anyfine! Släpp Vivus som du var inne på!
 

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag skulle betalat bort Loanstep och pytsa in resten i BN eller Anyfine! Släpp Vivus som du var inne på!
Okej, men jag släpper Vivus, Lumify och Credifi? Jag betalar Loanstep och det som jag ligger efter med sen så uppdaterar jag läget så kanske jag kan få bolla lite hur jag ska göra med pengarna som är kvar :)

är det verkligen smart att punga in massa pengar i Anyfin? De har ju ganska låg ränta, men samtidigt hög månadskostnad. Ska man koncentrerar sig på krediter eller lån?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Det absolut viktigaste är att du har en plan, att du jobbar för att minska dina skulder och att du inte skuldsätter dig ännu mer. I din utsatta situation kanske du ska välja att få bort lånen framför krediterna som du kan ha som buffert men endast för krissituationer (resor, krogen och shopping är inte krissituationer). Eller så väljer du din bästa kredit med lägst ränta som får bli din buffert tills du lyckats spara till en riktig och allt annat ska puts väck.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp