Hjälp mig stilla min oro!

Hej på er!

Har nu sökt om utökning av bolån och pratade idag med en kundrådgivare för andra gången. Han undrade lite över blancolånen och lite andra grejer och sa att han var nöjd med infon jag gav.
Sen sa han dock att han skulle skicka vidare ärendet och att vi får ett svar på tisdag. Jag frågade om han trodde att vi skulle få lånet och han ville helst inte svara på det, men han menade på att vi ligger på plussidan i kalkylen med bra UC-betyg så han trodde nog att det skulle gå bra.
Jag är dock så jäkla nojig nu att det blir avslag ändå, är det vanligt att banker skickar vidare ärenden och att man sen får avslag? Jag tror att där skon klämmer lite är mina blancolån och att min sambo hade en faktura hos banken som inte blev betald i tid i somras.
Det är Länsförsäkringar vi har.

Jag gissar det går bra. Det verkar ju onödigt att lägga masaa jobb och skicka ärender till någon kresitchef eller kreditdelegation om man inte trodde på det från början

Tack!
Är det vanligt att kundtådgivare skickar vidare sådana ärenden?

Tack!
Är det vanligt att kundtådgivare skickar vidare sådana ärenden?

Ingen aning. Det beror på hur respekrive banks reglemente ser ut och vilken behörighet respektive tjänsteman har, dom kanske får bevilja 1 miljon i bolån själv, 1.7 tillsammans med en med samma behörighet och belopp över 1.7 men max måste kreditchefen ta, över 3 är det någon delegationsgrupp som beslutar osv, och i sista hand är det bankens styrelse som beslutar, men då pratar vi troligen lån på kanske 500 miljoner och upp. Man har också delegation på blanco men på lägre belopp..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp