• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp mig tänka och utveckla en tanke, tack !

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Alltså jag ryser när jag läser det du skriver, så otroligt tragiskt hur lätt det är att man hamnar "snett" här i livet. De flesta av oss här inkl jag har ångest av att ha för många skulder och för lite pengar men vi har tak över huvudet och mat på bordet, vi kämpar och tar en dag i taget men det är ingenting jämfört med din historia och din situation!! Du är otroligt stark ska du veta, ge inte upp så kommer det att ordna sig ska du se. Även om du inte hittar ngn som vill ställa upp som medsökande så kommer det att ordna sig, det kanske kommer ta lite längre tid men då får det göra det. Försök ta hand om dig och barnen, det är det viktigaste. Försök acceptera situationen, gör en plan framåt och resten blir som det blir!

Om du redogör mer i detalj över dina skulder, inkomst etc så kommer du garanterad att få hjälp här hur du kan fixa och trixa. är det ngt vi som hänger här är experter på så är det just att fixa och trixa med inkassobolagen, fogden, etc.

Sen vill jag också säga att glöm inte bort dig i allt detta, det är viktigt att du hittar ngt som får dig att må bra en stund!
Tack för dina uppmuntrande ord, jag är långt under isen och desperat efter hjälp. Jag kan inte tänka på annat än paniken över att ha förlorat allt som jag byggt upp för mig och barnen. Min hjärna har försökt problemlösa i 4 år, det är mörkt och så tungt när alla anhöriga är borta.
Min skuld hos Kronofogden stiger med 1250 kr/månad och det känns som om jag går runt med en snara runt halsen.
Jag har aldrig förut i mitt liv sett något som verkat OMÖJLIGT men detta är ett moment 22 fall.
Jag kan betala endel men skulden minskar knappt och då blir det ju "livet ut" i helvetet.
Jag börjar lyssna på min läkare och han tror att jobb mer än 50 % är en bit bort och 100 % verkar han inte tro är möjligt för mig efter så lång tid med konstant stresspåslag.
Jag mår illa av hela situationen
Mvh Li
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har du inte någon inkomst så har inte fogden mycket att göra, men du kanske hittar någon där som du får förtroende för.
Kronofogden ÄR DEN ENDA myndighet som inte förnedrat mig och behandlat mig som en kloakråtta, de är trevliga och hjälpsamma men samtidigt så har ju de ett arbete att sköta och jag vill inte vara en del av deras arbete.....
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Det viktigaste har du kvar och det är barnen! Att leva med stora skulder är inte kul men det går. Tappar man gnistan och orken då återstår det bitterhet, ger man sig fan på att göra lemonad när livet ger en citroner så är det lite lättare att leva. Vi alla här har fått tonvis med citroner. Kämpa <3
Saker och ting kommer falla på plats så småningom, finns en utväg ur mörkret, tro mig. Sånt vi inte kan förutse eller förutspå idag.
Du får bita ihop några år till och när anmärkningarna är borta så kan du prova söka ett litet samlingslån.
Jag har som du kallar det för "överlevt" istället för levt i 10 -11 år nu, 2-3 år kvar sen är det mesta löst.
Tro på din förmåga, ta hand om dig och barnen, tänk på hälsan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp