• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig tänka och utveckla en tanke, tack !

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag hittade någon som kunde bo där mot att hålla ordning, min tanke var att kunna flytta tillbaka.
Mina barn/ungdomar hade precis mist sin mormor, jag var med om en olycka och hade änglavakt.... så att rycka upp dem från sin trygga plats var hemskt, extra svårt då jag även har barn med särskilda behov.
Jag ÄR bitter, jag miste hela min familj, kvar fanns jag och barnen, 0 kr att leva för, jag blev sjuk efter att ha "bitit ihop" för länge, istället för sjukpenning fick jag skulder, socialtjänsten (som inte är kloka i huvudet) och Kronofogden som trots att de varit trevlig och förstående känns som en snara runt halsen, all myndighetskontalt triggar min panikångest.
Ramlade ihop hemma Juli 2017, helt övertygad att jag fick en hjärtinfarkt... han tänka "mina barn behöver mig", minns inte så mkt mer, min första panikångestattack, då nyss fyllda 39 år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag letar vägar ut ur detta helvete, 5 år utan att leva, bara överleva...
Att inte ha någon familj att rådfråga, be om hjälp känns extra påtagligt när jag verkligen skulle behöva "någon"...
Jag vill göra rätt för mig men samtidigt känns det hårt för jag har inte VALT att bli sjuk.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Har du inte någon inkomst så har inte fogden mycket att göra, men du kanske hittar någon där som du får förtroende för.
 

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag kommer kunna börja betala, lite iaf, om en månad.
Då skulderna ligger hos ett Inkasso bolag samt Kronofogden så blir det mest räntor och avgifter, därför jag önskar mig ett lån på 1 ställe med OK ränta så att jag kan se skulden minska !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Ring inkassobolagen, är dom på humör och har befogenhet kan dom frysa räntor.

Att någon utanför kretsen av de du har i bekantskapskretsen skulle vilja ta den enorma risken att låna ut pengar till en okänd och hoppas att den kommer betala, det kommer inte ske.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Ligger mål hos kfm för indrivning kommer det påverka din kreditupplysning under 2 år dessutom, inte bara ett år, så det är inte säkert att du kan lösa det om ett år
 

Li de lån

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Oktober 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Anmärkningar stannar väll i 3 år ?
Vissa långivare bryr sig endast om AKTIVA skulder hos KFM och inte anmärkningarna ...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Anmärkningar stannar väll i 3 år ?
Vissa långivare bryr sig endast om AKTIVA skulder hos KFM och inte anmärkningarna ...
Anmärkningar ja. Men skulder hos kronofogden är i sig inte anmärkningar utan skuldsaldo, det syns i 24 månader
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Jag hittade någon som kunde bo där mot att hålla ordning, min tanke var att kunna flytta tillbaka.
Mina barn/ungdomar hade precis mist sin mormor, jag var med om en olycka och hade änglavakt.... så att rycka upp dem från sin trygga plats var hemskt, extra svårt då jag även har barn med särskilda behov.
Jag ÄR bitter, jag miste hela min familj, kvar fanns jag och barnen, 0 kr att leva för, jag blev sjuk efter att ha "bitit ihop" för länge, istället för sjukpenning fick jag skulder, socialtjänsten (som inte är kloka i huvudet) och Kronofogden som trots att de varit trevlig och förstående känns som en snara runt halsen, all myndighetskontalt triggar min panikångest.
Ramlade ihop hemma Juli 2017, helt övertygad att jag fick en hjärtinfarkt... han tänka "mina barn behöver mig", minns inte så mkt mer, min första panikångestattack, då nyss fyllda 39 år.
Alltså jag ryser när jag läser det du skriver, så otroligt tragiskt hur lätt det är att man hamnar "snett" här i livet. De flesta av oss här inkl jag har ångest av att ha för många skulder och för lite pengar men vi har tak över huvudet och mat på bordet, vi kämpar och tar en dag i taget men det är ingenting jämfört med din historia och din situation!! Du är otroligt stark ska du veta, ge inte upp så kommer det att ordna sig ska du se. Även om du inte hittar ngn som vill ställa upp som medsökande så kommer det att ordna sig, det kanske kommer ta lite längre tid men då får det göra det. Försök ta hand om dig och barnen, det är det viktigaste. Försök acceptera situationen, gör en plan framåt och resten blir som det blir!

Om du redogör mer i detalj över dina skulder, inkomst etc så kommer du garanterad att få hjälp här hur du kan fixa och trixa. är det ngt vi som hänger här är experter på så är det just att fixa och trixa med inkassobolagen, fogden, etc.

Sen vill jag också säga att glöm inte bort dig i allt detta, det är viktigt att du hittar ngt som får dig att må bra en stund!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp