Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp när inkasso gått till tingsrätt

Tyvärr kommer troligen en avgift som inkassobolaget ska betala till Tingsrätten att hamna på skulden :( läs gärna mer här:
https://www.domstol.se/amnen/tvist/sa-gar-en-tvist-till/hantera-en-tvist/

I samband med att ärendet överlämnas till tingsrätten tillkommer en tilläggsavgift som det yrkas på att gäldenären ska betala. Om gäldenären har bestritt ett betalningsföreläggande blir tilläggsavgiften 600 kr om det är ett FT-mål och 2 500 kr om det är ett T-mål (vilket det är i TS fall). Vid stämning är avgifterna 900 kr respektive 2 800 kr. Dock, vid en förlikning brukar det ofta stå "Vardera part står sin egen rättegångskostnad" vilket innebär att den inte läggs på gäldenären.

I samband med att ärendet överlämnas till tingsrätten tillkommer en tilläggsavgift som det yrkas på att gäldenären ska betala. Om gäldenären har bestritt ett betalningsföreläggande blir tilläggsavgiften 600 kr om det är ett FT-mål och 2 500 kr om det är ett T-mål (vilket det är i TS fall). Vid stämning är avgifterna 900 kr respektive 2 800 kr. Dock, vid en förlikning brukar det ofta stå "Vardera part står sin egen rättegångskostnad" vilket innebär att den inte läggs på gäldenären.
Stämmer kanske, men jag har varit i samma situation för flera år sedan och man har inte en chans mot inkassobolaget, om de inte får betalt för utlägget så ökar de bara räntan, degen ska in...

Stämmer kanske, men jag har varit i samma situation för flera år sedan och man har inte en chans mot inkassobolaget, om de inte får betalt för utlägget så ökar de bara räntan, degen ska in...

Ja, det är förvisso sant. Kan tänka mig att den lätt bakas in i det förlikade beloppet som man ska delbetala.

Jag fick informationen av lite kunnigare människor att dom i princip aldrig nekar en förlikning och så blev faktiskt också fallet. Jag fick betala en hel del men inte alls så mycket som var tänkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp