Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp sökes för en besvärsfri beviljad ansökan

Hej, kul att det finns ett forum för det här syftet, hoppas ni har lust att bistå med eran expertis. Jag räknar även med att jag slipper uppmaningar som "assååå ta inte sms låååån spara pheeengar istället lr låna av mormoooor vavavava" här på detta forum. Min mormor är dement och talar inte ens ett språk jag förstår, och hade jag haft möjlighet att slippa undan att låna pengar så hade jag gärna gjort det. Osv, osv. :D

Så, här kommer det. Jag vill låna en summa på ca 10-15K på en återbetalningsperiod 1-2 år. Det ultimata vore 10K på ett års avbetalning. Jag har en fast inkomst på precis över 150K om året, före skatt. Det är sjukersättning (inklusive bostadstillägg), och den är permanent så jag utgår ifrån att jag klickar i "pensionär" under alternativen, även om det känns konstigt (är inte ens medelålders än).

Jag vill självklart ha så pass låg ränta som möjligt, men framförallt vill jag att det här faktiskt går igenom, och så besvärsfritt som möjligt. Jag inser att de kommer att ringa upp mig och fråga en del frågor, jag tänker dock inte svara på frågor om vad jag tänker göra med pengarna, men om de vill veta ifall jag spelade pingis som barn eller jobbat som djurvårdare i Bangladesh så får de fråga (jag har ingen aning vad de ställer för frågor).

Vidare, jag har inga betalningsanmärkningar noterade alls. Jag kan alltså ta ett vanligt sms-lån om jag känner för det, men vill ha en lite större summa som jag kan amortera av under längre tid, helt enkelt. Jag skulle kunna fråga min bank men jag tror att de säger nej, då de ser att jag nästan alltid minst en vecka innan "löning" inte har ett jävla öre på kontot, samt att jag en gång råkade missa en liten kreditskuld (har inte ens kreditkort, men...) som låg och grodde i någon månad. Den är dock återbetald sedan länge och fixad och färdig.

Jag har heller inga andra lån till andra ställen, är alltså skuldfri. Jag vill alltså ta detta lån för en buffert för en del utgifter framöver jag inte riktigt kunnat förutse, och jag vill att det ska ske så smidigt som möjligt. Har faktiskt inget emot att betala lite högre ränta bara processen går så smidigt som möjligt, om ni vill vägleda mig så får ni gärna väga in detta i ekvationen. Utbetalningen behöver inte ske på en kvart direkt, men får gärna inte ta flera veckor heller.

Jag ska förbereda mig genom att kolla upp min exakt inkomst i siffror innan skatt och fixa Bank-ID, men behöver jag scanna in kopia på ID-kort eller liknande? Jag har helt enkelt inte möjlighet till detta, men kan ta en bild på den med min kassa mobilkamera om det behövs, om det ens blir en tillräckligt bra bild för att det ska duga.

En hel del information, men försöker få med allt på en gång. En viktig sak till är att jag oroar mig för att bli nekad, då jag tidigare i våras försökte ta ett helt vanligt sms-lån men det gick inte igenom, inte ens från de institutit jag lånat av tidigare. Det kan ha varit för att jag just då bara var tillfälligt sjukskriven ett par månader, nu har jag dock sedan en tid tillbaka just denna sjukersättning och det borde ju vara en tryggare inkomst. Kan de ha nekat mig för att jag provade ett flertal låneinstititut och det därför blev för många kreditupplysningar på en gång? Jag har även försökt (detta år) att handla någon enstaka sak på faktura, det går visst inte heller.

Hursomhelst, ska försöka sammanfatta, så får de som vill (och orkar, heh) skumma igenom texten ovan. Jag söker alltså efter en rekommendation för ett låneinstitut som kan erbjuda mig:

10-15K på en avbetalningstid på 1-2 år (helst 10K på 1 år), och detta gärna så smidigt som möjligt. Gärna så låg ränta som möjligt men prio är att det faktiskt går igenom, och att det sker friktionsfritt och utan alltför många onödiga frågor och tekniska procedurer. Jag har fast inkomst på över 150K och inga betalningsanmärkningar men har tidigare i år haft problem med att få igenom lån och till och med köp på faktura.

Tack för att ni (eventuellt) läste! Hoppas ni har svar på en del frågor jag gärna vill klura ut innan jag börjar själva ansökningsprocessen. Fridens liljor!

Pröva lendo.1 uc men flera banker.men får du nej på faktura så funderar man på varför.hvet du varför du fått nej på lån?annars lär du få avslag.

Såg du fick sjukersättning.kan ev vara det och att du inte arbetar.
Banker kan se mer än man tror.

Kan du tänka dig sms-lån under längre tid är det ju bara att söka hos Onea eller Folkia, så kan du få det under längre tid.

Kolla onea.se

du kan även prova cashbuddy eller cash2you
Båda har e-leg och du signerar själv
Inga frågor från dessa
Du har även nödkontanter även e-leg där
Folkia är också snabba med utbetalning

Hej, det är jag som startade tråden. Tack för alla svar, det lutar åt att jag väljer något av de institut som erbjuder ett sorts mellanting mellan "sms-lån" och vanligt blancolån med högre belopp. Väljer och väljer, mer att jag ska försöka ansöka hos dem. Lendo har jag också funderat på men jag känner att jag inte riktigt har kontroll över processen ifall "offerten" skickas ut till så många potentiella utlånare. Men jag är glad för att jag tror att jag hittat rätt nu, och så får vi se hur det går vägen. Annars återkommer jag så gnuggar vi geniknölarna ihop, har väl lärt mig en del på vägen jag med. Tack och bock, så länge.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp