Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Stora problem

Jag har just nu ca 300 000 i blancolån hos ett par banker, samt lite över 100 000 i smslån.

Jag har 25-30 UC-förfrågningar på mig, varav säkert hälften är från de senaste två månaderna.

Har nu smslån hos i princip alla lånegivare i olika summor. Allt från 1000 till 20 000. De enda jag inte har lån hos är hos dom som nekat helt. Hittar inte en enda lånegivare till att fråga.

Jag har, än så länge, inga betalningsanmärkningar men det är väl bara en tidsfråga..

Jobbar heltid men jag har timlön på ca 120kr/h så därmed ingen fastslagen garanterad månadsinkomst.

Funderat på att fråga mina föräldrar om hjälp, men den ena jobbar bara deltid och den andra har jag redan ett större lån från.

Har nu flera påminnelser från olika lånegivare som ska vara betalda denna vecka för att inte gå till inkasso. Vad ska jag göra? Jag sitter fast.

Ring upp och prata med dom och be om en avbetalningsplan som du klarar av. Annars får du släppa det till inkasso och därigenom få avbetalningsplan. Kämpa på

Smslånen kommer sänka dig. Jag ger dig rådet att prata med dina föräldrar om dom kan ta ett lån på 100 000 så att du kan lösa dessa.

De klart de kommer bli jobbigt... Men ring, förhandla, skaffa avbetalningsplaner som du känner att du klarar av. Men med lite Go och vilja så kommer det gå fint.
Sätt dig och skriv ner alla lån och summa och börja ring runt innan det går till inkasso. Kommer gå fint även om det blir tufft ett tag.. Positiva tankar

Smslånen kommer sänka dig. Jag ger dig rådet att prata med dina föräldrar om dom kan ta ett lån på 100 000 så att du kan lösa dessa.

Varför skulle föräldrar skuldsätta sig åter igen på 100.000? Det är mycket pengar..Bättre att försöka lösa situationen själv först och främst... dde har väl ett eget liv och kanske vill ha lite livskvalité när barnen är utflugna...

Varför skulle föräldrar skuldsätta sig åter igen på 100.000? Det är mycket pengar..Bättre att försöka lösa situationen själv först och främst... dde har väl ett eget liv och kanske vill ha lite livskvalité när barnen är utflugna...

Det var inte så jag menade! Han ska betala lånet såklart. Det är lättare att betala 1 stort lån än att hålla koll på 15 olika små lån.

Det var inte så jag menade! Han ska betala lånet såklart. Det är lättare att betala 1 stort lån än att hålla koll på 15 olika små lån.

Jo de förstod jag :) men att be föräldrar låna 100.000? När de redan gett ett stort lån en gång.. De kanske vill låna till nåt dom vill köpa? När första lånet gavs, var det till att lösa lån? Som förälder skulle jag ta över och övervaka detta isåfall och se till att personen spärrar sig för alltid hos lån/smslån.. De är så sorgligt..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp