• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp! Vilket lån är bäst?

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Hej!
Jag som flera av er kämpar hårt med ekonomin. Det går upp och ner och stresspåslaget är enormt. Nu har jag balans i kaoset av avbetalningsplaner dvs jag har tak över huvudet och mat på bordet men över 20 000 kr per månad går till diverse lån och krediter.
Jag måste få ner kostnaden men vet inte hur. Kommer inte få lån hos de stora bankerna pga många förfrågningar. Skulle behöva ca 50 000 - 100 000 kr för att få bort mindre lån och få ner kostnaden. Har någon bra och seriösa tips på långivare som inte fokuserar på antalet förfrågningar så mycket? Har bra inkomst ca 450 tkr/år, tyvärr stort underskott.
Tacksam för hjälp!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ingen som vet? Jag är mycket medveten om att nya lån inte löser problem men det handlar om att sänka lånekostnader för att ca om 1 år söka större samlingslån.
Eller andra tips att få ner månadskostnaden? Har försökt med alla tricks men vet inte hur jag ska få fordringsägare att sänka lite ens. De är så många så skulle all bevilja 10-15% skulle det underlätta enormt.
Om två år borde alla lån vara betalda. Längtar! Hur peppar man sig tills dess? Tips även där eftersökes.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Har tyvärr ingen säkerhet i form av bostad. Ska ringa Svea och prata med de.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Andra jag tycker mig ha noterat inte hänger upp sig på antal förfrågningar är Spring Finance och Bigbank - men de har dåliga räntor och även de lär ju ha någon form av övre gräns för förfrågningar.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Andra jag tycker mig ha noterat inte hänger upp sig på antal förfrågningar är Spring Finance och Bigbank - men de har dåliga räntor och även de lär ju ha någon form av övre gräns för förfrågningar.
Jag vet bara att Svea inte brydde sig om varken många förfrågningar eller stort underskott det brukar ju vara en dålig kombination när man ska söka lån.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ok, tack. Vill egentligen inte ta lån, ska försöka förklara läget helt ärligt och öppet för fordringsägarna igen. Tror ni att det funkar? Vad har ni för erfarenheter?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ok, tack. Vill egentligen inte ta lån, ska försöka förklara läget helt ärligt och öppet för fordringsägarna igen. Tror ni att det funkar? Vad har ni för erfarenheter?

Tror att det beror på vilka fordringsägare det gäller.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Alla tänkbara tyvärr :(
Vissa är så höga belopp så det är omöjligt, och egentligen vill jag ju betala höga belopp för att bli av med de men måste få lite utrymme för plötsligt uppkomma utgifter som läkarbesök, mediciner, om något hamnar hos kfm etc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp