• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälpa varandra - Köp och sälj Telia Finance

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Erikssons

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Januari 2015
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Hej vänner,

Fick en idé så här under kvällskvisten när jag var igång med att beställa lite prylar genom Telia (bland annat en Samsung S20+ samt 3st Airpods) att kanske vore det inte en sådan tokig idé att starta en tråd där vi kan erbjuda ut sådant vi beställt till försäljning för någon som önskar nya prylar till ett vettigt pris. Win-win för den, som jag, som behöver omvandla prylarna till pengar men också för den som kanske är sugen på en ny mobil, surfplatta, mm och har möjlighet att köpa detta till ett överenskommet pris.

Tanken är att man förslagsvis kan lämna önskemål ifall man är ute efter någonting specifikt. T.ex. "Jag är sugen på en iPad PRO, någon som vill lägga beställning på en sådan och sälja till mig? "

Är den här idén helt idiotisk så får såklart admin plocka bort inlägget.

Väl mött. /S
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Kanske inte den mest köpstarka målgruppen här.
Men för övrigt är det en rätt bra ide.
 

noninoni

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
31 Augusti 2013
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Bra idé! Försökte detta här på forumet utan att lyckas. Fick använda Blockets brevväxling där alla i princip vill ha blocketpaketet plus att de flesta vill ha bilder på objekten i tusen vinklar, kopia på följesedel, kopia på köpet osv osv ...jäkligt tröttsamt, men jag lyckades kränga lite granna till kraftigt underpris.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Hej vänner,

Fick en idé så här under kvällskvisten när jag var igång med att beställa lite prylar genom Telia (bland annat en Samsung S20+ samt 3st Airpods) att kanske vore det inte en sådan tokig idé att starta en tråd där vi kan erbjuda ut sådant vi beställt till försäljning för någon som önskar nya prylar till ett vettigt pris. Win-win för den, som jag, som behöver omvandla prylarna till pengar men också för den som kanske är sugen på en ny mobil, surfplatta, mm och har möjlighet att köpa detta till ett överenskommet pris.

Tanken är att man förslagsvis kan lämna önskemål ifall man är ute efter någonting specifikt. T.ex. "Jag är sugen på en iPad PRO, någon som vill lägga beställning på en sådan och sälja till mig? "

Är den här idén helt idiotisk så får såklart admin plocka bort inlägget.

Väl mött. /S


En fråga, varför köper man saker dyrt och säljer billigare för att få loss pengar? Pengar till vad? Och vad händer med fakturorna som en dag ska betalas?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Folk här har ju i regel inga pengar att köpa saker, däremot har det diskuterats tidigare att köpa saker på avbetalning på Telia och sen lägga ut dem på Tradera.

Problemet är att Tradera börjat kräva att man inte har avbetalning på det man säljer, så i vissa fall kan det bli problem om köparen begär kvitto.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hej vänner,

Fick en idé så här under kvällskvisten när jag var igång med att beställa lite prylar genom Telia (bland annat en Samsung S20+ samt 3st Airpods) att kanske vore det inte en sådan tokig idé att starta en tråd där vi kan erbjuda ut sådant vi beställt till försäljning för någon som önskar nya prylar till ett vettigt pris. Win-win för den, som jag, som behöver omvandla prylarna till pengar men också för den som kanske är sugen på en ny mobil, surfplatta, mm och har möjlighet att köpa detta till ett överenskommet pris.

Tanken är att man förslagsvis kan lämna önskemål ifall man är ute efter någonting specifikt. T.ex. "Jag är sugen på en iPad PRO, någon som vill lägga beställning på en sådan och sälja till mig? "

Är den här idén helt idiotisk så får såklart admin plocka bort inlägget.

Väl mött. /S

Tråkigt dock om man skiter i att köpa iPaden sen av den som plockat ut den.
Då sitter låntagaren ännu mera i skiten än innan förfrågan dök upp.

förstår din tanke dock...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Skulle kunna köpa ett par airpods gen 2 :) nypris 1395 .. kan köpa dom för 900 kr !
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Bra tråd.

Är på jakt efter AppleTV och Airpods. Skicka PM.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Bra tråd.

Är på jakt efter AppleTV och Airpods. Skicka PM.

Bra tråd för dom som vill köpa dyra saker billigt, (vem vill inte det?)

Sämre tråd om man tänker ett steg längre på personerna som skuldsätter sig ytterligare för att få loss pengar och igen frågar jag: få loss pengar till VAD?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Bra tråd för dom som vill köpa dyra saker billigt, (vem vill inte det?)

Sämre tråd om man tänker ett steg längre på personerna som skuldsätter sig ytterligare för att få loss pengar och igen frågar jag: få loss pengar till VAD?
Jag kan ju tycka det är ungefär samma sak som när man fråga om vilket sms lån som man ska ta ? För det är ju samma sak man skuldsätter sig mer och till väldigt dyr ränta :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp