• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hon vill köpa lägenhet snart

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Pala87, jag tror absolut inte att detta kommer vara ett problem för dig att ta ett bolån.
Jag och min man har haft betydligt mer blancolån än dig och fått bolån, har väldigt svårt att tro att detta lån du har skulle sätta käppar i hjulen för dig. Går du dessutom igenom kalkylen och inte har så många ff så ska det absolut inte vara ett problem!
Jag tror du är som mig, jag är livrädd för storbankerna pga mitt tidigare spelberoende. Nu har jag inte spelat på 1 år, men jag är fortfarande skiträdd för dom, fråga mig inte varför :)
Ska snart söka om mitt bolån från nordax till någon storbank och får ont i magen bara jag tänker på det.

Hade ni insatsen också?
Jag har bara ett lån, fast ett stort. Man kan säga att man drog på det förut med bil och andra saker? Känner både och med lånet att det inte är så farligt eller onormalt men i samma veva är det sjukt lån med höga summa till ingenting

Jag har rädsla för ansökningar hos bank och saker. Är väl dels om det blir avslag när tjejen är med på saker gemensamt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Hade ni insatsen också?
Jag har bara ett lån, fast ett stort. Man kan säga att man drog på det förut med bil och andra saker? Känner både och med lånet att det inte är så farligt eller onormalt men i samma veva är det sjukt lån med höga summa till ingenting

Jag har rädsla för ansökningar hos bank och saker. Är väl dels om det blir avslag när tjejen är med på saker gemensamt.


Vi lånade till insatsen privat, av familjen.
Jag hade nog lån på närmare 200 och min man 300 när vi köpte hus. Nu har vi dock lagt in lånen i huset, har bara ett kvar på 120 000, kan tillägga att vi lagt in ca 700 000 i huset.
Innan vi köpte huset så har de aldrig frågat vad lånen gått till. Nu när vi lade in sån enorm summa så frågade de, men de va inget kolnstigt att de mesta hade gått till rust.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Vi lånade till insatsen privat, av familjen.
Jag hade nog lån på närmare 200 och min man 300 när vi köpte hus. Nu har vi dock lagt in lånen i huset, har bara ett kvar på 120 000, kan tillägga att vi lagt in ca 700 000 i huset.
Innan vi köpte huset så har de aldrig frågat vad lånen gått till. Nu när vi lade in sån enorm summa så frågade de, men de va inget kolnstigt att de mesta hade gått till rust.

Hur gick det när ni ansökte om bolånet? Sa banken något om era skulder? Eller hur funkar det?

Skönt att ni löste det ändå :)
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Hur gick det när ni ansökte om bolånet? Sa banken något om era skulder? Eller hur funkar det?

Skönt att ni löste det ändå :)

Jag tror inte att de frågade nått om våra skulder.
Jag har haft blancolån sen jag var typ 18 och har haft två bolån under den tiden, men jag har aldrig varit med om att de frågat vart pengarna gått. Så länge kalkylen går ihop så tror jag inte att dom är så brydd i de....
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag tror inte att de frågade nått om våra skulder.
Jag har haft blancolån sen jag var typ 18 och har haft två bolån under den tiden, men jag har aldrig varit med om att de frågat vart pengarna gått. Så länge kalkylen går ihop så tror jag inte att dom är så brydd i de....

Låter bra det
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Hon är väldigt drivande o jag har slutat tänka på att dölja. Låt det komma fram istället....

En bostad på 700 000 kr just nu o hon lär få ut minst 500 000 kr kontant.

Jag har 265 000 kr blanco synliga på uc. 5 förfrågningar, 1,4 i betyg.
Jag har ca 380 000-400 000 kr inkomst (366 000 kr syns på uc nu)

Hon har nog ca350 000 kr i inkomst, inga lån.

Tror ni banken tillåter mig på enbart bostadslånet tillsammans med min sambo?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 236
Mottagna reaktioner
13 371
Poäng
8 917
Kan du inte använda dig utav dom där Wästgötabank eller vad dom heter? Plocka ut 200.000 av dom? Så löser du dina synliga Blanco och får en riktigt bra UC...
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Kan du inte använda dig utav dom där Wästgötabank eller vad dom heter? Plocka ut 200.000 av dom? Så löser du dina synliga Blanco och får en riktigt bra UC...

Har betyg 7 där just nu. Tror jag får ca 50 där isåfall.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Sen kan vi själva drabbas om man inte är ärlig när vi ansöker.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Vi ska ansöka online... har 5 förfrågningar, kanske skiter sig nu
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp