• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hopplösheten - finns en lösning?

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Jag har ut ca 31000:- , på bägge jobb+ 1 utav barnbidrag.. Och det är om inte jag eller något av barnen inte är sjukt någon gång i månaden.
Men säg att jag har ut 28-29k dom flesta månaderna då..

Jag har läst ditt senaste inlägg , och jag lider med dig. Och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig.
Får man fråga hur det är möjligt att få så mycket lån..

Jag har också fått återfall, senast nu i förra veckan, tömde alla krediter , maxade hos Zimpler och t.o.m. spelat på mobilfaktura, så det vet jag inte hur jag ska lösa när den kommer.. Ångesten , och skammen är helt fruktansvärd.
Man vill bara försvinna från allt..Sov en hel natt, slippa all jäkla huvudvärk , känna glädje..

Okej då har du ändå bra inkomst.

Försök att fixa amorteringsfria månader. Sen jämka. Jag fixade det precis så kommer får 4500kr extra varje månad för jag börjar jämka.
Jag har fått så mycket lån för har haft en bra hyfsad uc. Det ökade mycket med lån i maj för sökte i två omgångar och blev beviljat ett på 325.000kr till 6,6% ränta. En vecka senare typ sökte jag på 230.000kr och fick beviljat men till typ 14% ränta.... ökade även på ett befintligt lån med 50.000kr utan problem. Därav stor skuldbörda nu. Men helt sjukt att man kan låna så mycket...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Jag har ut ca 31000:- , på bägge jobb+ 1 utav barnbidrag.. Och det är om inte jag eller något av barnen inte är sjukt någon gång i månaden.
Men säg att jag har ut 28-29k dom flesta månaderna då..

Jag har läst ditt senaste inlägg , och jag lider med dig. Och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig.
Får man fråga hur det är möjligt att få så mycket lån..

Jag har också fått återfall, senast nu i förra veckan, tömde alla krediter , maxade hos Zimpler och t.o.m. spelat på mobilfaktura, så det vet jag inte hur jag ska lösa när den kommer.. Ångesten , och skammen är helt fruktansvärd.
Man vill bara försvinna från allt..Sov en hel natt, slippa all jäkla huvudvärk , känna glädje..

Okej då har du ändå bra inkomst.

Försök att fixa amorteringsfria månader. Sen jämka. Jag fixade det precis så kommer får 4500kr extra varje månad för jag börjar jämka.
Jag har fått så mycket lån för har haft en bra hyfsad uc. Det ökade mycket med lån i maj för sökte i två omgångar och blev beviljat ett på 325.000kr till 6,6% ränta. En vecka senare typ sökte jag på 230.000kr och fick beviljat men till typ 14% ränta.... ökade även på ett befintligt lån med 50.000kr utan problem. Därav stor skuldbörda nu. Men helt sjukt att man kan låna så mycket...
 

Anders84

Medlem
Poäng: 17
Blev medlem
4 Augusti 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
5
Poäng
17
Okej då har du ändå bra inkomst.

Försök att fixa amorteringsfria månader. Sen jämka. Jag fixade det precis så kommer får 4500kr extra varje månad för jag börjar jämka.
Jag har fått så mycket lån för har haft en bra hyfsad uc. Det ökade mycket med lån i maj för sökte i två omgångar och blev beviljat ett på 325.000kr till 6,6% ränta. En vecka senare typ sökte jag på 230.000kr och fick beviljat men till typ 14% ränta.... ökade även på ett befintligt lån med 50.000kr utan problem. Därav stor skuldbörda nu. Men helt sjukt att man kan låna så mycket...


Ja jag har ganska bra inkomst.. Men det är två jobb , mitt heltidsjobbs som hantverkare, sen är jag kontaktperson inom socialtjänsten, och har för närvarande 3 olika klienter..Hur går jämkning till?
Behöver jag söka på var och en av inkomsterna? Eller är det hela min årsinkomst.. Det skulle ju vara en hel del som kan lätta om jag kan få jämkning och sen amorteringsfritt på mitt stora lån hos Ica, som jag betalar 4200:- i månaden på..
Hur många månader är rimligt att söka amorteringsfritt på? Ica har 1-6 månader, jag tänkte mest för att få det beviljat..
Jag tänker skriva till dom iaf, att pga av Corona så har inte jag kunnat träffa mina klienter och har fått på så sätt ett kraftigt inkomstbortfall..

Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig med jämkning?

Tack Aleeex !
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Ja jag har ganska bra inkomst.. Men det är två jobb , mitt heltidsjobbs som hantverkare, sen är jag kontaktperson inom socialtjänsten, och har för närvarande 3 olika klienter..Hur går jämkning till?
Behöver jag söka på var och en av inkomsterna? Eller är det hela min årsinkomst.. Det skulle ju vara en hel del som kan lätta om jag kan få jämkning och sen amorteringsfritt på mitt stora lån hos Ica, som jag betalar 4200:- i månaden på..
Hur många månader är rimligt att söka amorteringsfritt på? Ica har 1-6 månader, jag tänkte mest för att få det beviljat..
Jag tänker skriva till dom iaf, att pga av Corona så har inte jag kunnat träffa mina klienter och har fått på så sätt ett kraftigt inkomstbortfall..

Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig med jämkning?

Tack Aleeex !

jaha okej.

om du ska jämka så är det från ditt jobb som hantverkare du kan jämka ifrån. Det andra jobbet ska 30% dras ifrån för att slippa skattesmäll.

• gå in på skatteverkets hemsida och välj jämkning
• fyll i vad du tjänat hittills i är och hur mycket du skattat. Fyll i hur mycket som är från ditt hantverkare jobb också i en ruta.
• fyll sedan i vad du kommer att tjäna resten av året och vad du kommer Betala i skatt.
• sedan fyller du i hur mycket ränta du kommer betala i år.
• godkänn

sedan kommer Skatteverket räkna på hur mycket du ska skatta och du kommer får svar ganska fort. För mig tog det knappt 12h.

Sedan när du fått besked får du skicka in det till din arbetsgivare så justerar dom din skatt.
Tänk på att inte skriva för mycket ränta för då kan du få en skattesmäll.


Hur länge med amorteringsfritt jag inte. Vissa erbjuder det 2gr per år medan vissa från man ringa och försöka fixa till det hos.

Jag ska själv ringa några banker och säga att jag blivit korttispermiterad i 3 månader pga Corona och se ifall jag kan få amorteringsfritt eller betalfritt.
Jag ringde coop idag och utnyttja 1 av 2 betalfrimånad som dom erbjuder.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Att tänka på är att restskatt är väldigt billigt jämfört mot allt annat.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Man har ju ända till november på dig att betala, så det blir ju som ett billigt lån av sig själv.
Jo ett lån som ska betalas i som helhet, inga avbetalningsplaner där inte. Är man redan hårt belånad och kämpar varje månad kan det va svårt att hitta dom där extra tusenlapparna
 

Anders84

Medlem
Poäng: 17
Blev medlem
4 Augusti 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
5
Poäng
17
Har varit inne på Skatteverket och fått fram ang jämkning..
Men jag blir inte ett dugg klokare..

Jag har in Lön/Förmåner fyllt i min totala inkomst hittills i år..( Bägge jobben)

Sen avdragen skatt (Bägge jobb)

sen har jag fyllt i vad jag kommer tjäna resten utav året ifrån mitt heltidsjobb.

Vart skriver jag in ränta?
Och hur räknar jag ut det?

vad händer om man tjänar mer än vad man angett , tänkte Om det skulle bli övertid och sånt på jobb?
 

Bilagor

  • F0ABC084-6233-4DBA-AA0F-BFC26D415E52.png
    F0ABC084-6233-4DBA-AA0F-BFC26D415E52.png
    443.6 KB · Visningar: 30
  • D5848A3A-D0C8-4E8F-AAC3-0954C86244C5.png
    D5848A3A-D0C8-4E8F-AAC3-0954C86244C5.png
    346.9 KB · Visningar: 30

Anders84

Medlem
Poäng: 17
Blev medlem
4 Augusti 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
5
Poäng
17
Finns det någon som kan förklara för mig, gärna på dagisnivå , så till med jag förstår
Tänkte skicka in det till skatteverket så fort som möjligt så jag kanske skulle kunna jämka denna månaden...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp