Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hopplöst fall?

Har lån/krediter hos nästan 40 aktörer på marknaden.
Jag vet, visst är det sjukt. Jag är ett exempel på hur det kan gå rakt åt helvete när dessa aktörer får härja fritt. Jag vet inte ens hur jag ska överleva detta men man får ta en dag eller en minut åt gången...

Börja med att ringa runt, förhandla om avbetalningsplaner, istället att förlänga så låt en del gå till inkasso om detta behövs. Ett lån i taget.. Det är jobbigt.. Vet! Men jag har beslutat mig för att betala av ett lån i månaden o leva snålt.. Så tror ja detta kommer o gå.

Har gjort det i många månader. Ska också prova att leva snålt men kommer leva under existensminimum länge. Frågan är om och hur man klarar det.
Det är ändå ganska sjukt att det är möjligt att hamna i sån här sits.

Visste ni att Intrum inkasso kan lägga in avbetalningar på 200 kr i månaden de första 6 månaderna. Jag förklarade att jag släppt lån till inkasso istället för att förlänga dom och att jag försöker bli av med dessa och frågade hur de kunde hjälpa. Superbra att ha o göra med

Du skriver inget om hur du hamnade i situationen eller vilka summor det handlar om, vilka andra förutsättningar som gäller, men det låter som om att släppa allt till KFM och gå igenom skuldsanering är en bra utväg i det här fallet. Tuffa år, men det blir det ju oavsett.

Några dåliga beslut ledde till andra sämre beslut dvs tog lån för att betala gamla. Och hur det går vet vi ju. Sen ligger några andra äldre lån där räntan bara tickar på eftersom jag inte har möjlighet att betala in mer. Skuldsanering har de sagt preliminärt nej. Skulder ca 350.000.
Blir det löneutmätning så faller ju allt. Inkomst ca 430.000 per år.

Några dåliga beslut ledde till andra sämre beslut dvs tog lån för att betala gamla. Och hur det går vet vi ju. Sen ligger några andra äldre lån där räntan bara tickar på eftersom jag inte har möjlighet att betala in mer. Skuldsanering har de sagt preliminärt nej. Skulder ca 350.000.
Blir det löneutmätning så faller ju allt. Inkomst ca 430.000 per år.

Så länge skulderna inte beror på något pågående beroende finns det alltid en chans att ta sig ur, även om det ser hopplöst ut. Om skulderna inte minskar någonting i månaden är det nog ändå så att man måste se KFM som vägen ut. Jag har liknande förutsättningar själv, men mina lån ligger inte i SMS-bolagen utan i form av något mer humana räntor (ändå förjävliga 19-30%). Får jag inget samlingslån framöver så minskar ändå skulderna med ca 3500 i månaden, vilket gör att det går att se ett ljus i slutet av tunneln även om det ligger 6-7 år bort.

Inget beroende annat än tro-att-allt-löser-sig-tills-det-skiter-sig-rejält. Skulderna minskar, mest avbetalningsplanerna för sms lånen eftersom de är så höga, så har minskat de med 40-5000 de senaste månaderna. Men det är de andra blancolånen som jag inte kan göra högre inbetalningar på just nu som till och med ibland ökar. Sjukt frustrerande. Samma här. Ungefär 7 års jobb. Största lånet med visserligen bäst ränta sträcker sig till 2022. Får panik när jag tänker så...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp