Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur fungerar processen runt en delgivning.

Har fått en delgivning. Hur funkar detta? Får jag en prick? Betalar givetvis in det omgående. Är en faktura som jag helt glömt bort .

Betala till den som har kravet. Kontrollera att de återkallar hos kfm. Nej ingen prick

Vad är skillnaden mellan utslag och delgivning hos kfm? Jag har hört att man får en anmärkning vid utslag...

Vad är skillnaden mellan utslag och delgivning hos kfm? Jag har hört att man får en anmärkning vid utslag...

Delgivning är att du "får veta" att du har skulden, du svarar med ditt undertecknande.

Utslag är ju när det bekräftas och skulden går ut och du har anmärkning.

Jag fick nyligen delgivning. Skrev under och postade. sedan fokusera på att betala just den skulden först. När man betalt skulden till inkasso, skickar dom meddelande om att inte gå vidare och kfm skickar en notering om att inkassoföretaget dragit tillbaka anmälan osv.
Påminnelse-->Inkassokrav-->Rättsliga åtgärder--->Utslag/Dom---->Utmätning

Processen för att återkalla brukar vara snabb. Samna dag som inkasso ser pengarna återkallar de ärenset hos kfm.

Jag fick nyligen delgivning. Skrev under och postade. sedan fokusera på att betala just den skulden först. När man betalt skulden till inkasso, skickar dom meddelande om att inte gå vidare och kfm skickar en notering om att inkassoföretaget dragit tillbaka anmälan osv.
Påminnelse-->Inkassokrav-->Rättsliga åtgärder--->Utslag/Dom---->Utmätning

Jag har för säkerhets skull också mejlat till KFM och kollat, de svarar inom ett dygn. Det gäller att ha koll, ibland slarvar inkassobolagen och när väl skuld fastställts hos KFM = betalningsanmärkning så är den oerhörd svår att få bort. Det gäller helt enkelt att vara proaktiv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp