Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

• Jobbar på distans

Röster: 16 24.2%
  • Färre timmar

Röster: 2 3.0%
  • Varslar

Röster: 0 0.0%
  • Ingen ändring

Röster: 43 65.2%
  • Jobbar mer

Röster: 5 7.6%

• Totalt antal röstare
    66
Forumsägare
Poäng: 1 497
Moderator
Meddelanden
2 125
Mottagna reaktioner
2 385
Poäng
1 497
Rapporterna haglar in om arbetsplatser som stänger ner, varslar, inför distansjobb med mera.

Scandic varslar, Spotify inför distansjobb och gym stängs ner.

Hur gör din arbetsplats?

Är man frisk är man på jobbet. Är man sjuk är man hemma. Precis som vanligt!
Så gör vi, plus att man är generösa med att tillåta arbete hemifrån om man behöver pga stängda skolor tex.

Vi får själva avgöra om vi vill arbeta hemifrån eller på kontoret... :) Denna frihet har vi förvisso alltid :)

Jobbar som sjuksköterska inom psykiatrisk öppenvård. Vi behöver naturligtvis ha öppet som vanligt, men vi har ställt in alla gruppbehandlingar och avbokar de besök som går. Vi erbjuder fler telefontider och gör fler hembesök till de i riskgrupp. Vi kommer inte få någon skyddsutrustning men behöver ändå få ihop ekvationen att möta patienter som har coronavirus men också är i behov av psykiatrisk vård. Samtidigt ska vi undvika att smitta vårdpersonal... Vi har restriktioner vad gäller att beviljas ledighet framöver, och ska vara beredda på att ev omplaceras till andra enheter om skiten träffar fläkten.

Vi har förberett för distans-jobb, om så behövs pga sjukt barn tex.

Men intressant att se att de flesta kör på som vanligt hittils.

Hoppas alla företag stängs ner inom kort är det bara skolan. Skulle inte förvåna mig om dom drar in skattepengar i år.

Hur menar du drar in skattepengar?

Våran verksamhet bedrivs 365 dagar om året så jag kör på som vanligt. Dock blivit uppmanad att stanna hemma vid minsta förkylning.

Jobbar som servitris vi har minskat på öppettiderna och personaltimmar. Jobbat alla dagar denna vecka och jobbar även imorgon, utnyttjar att kollegor är förkylda osv. för att få extratimmar.

Frisk jobbar man som vanligt, flex/hemma/på kontoret. Sjuk är man hemma som vanligt!

Som elektriker så tror jag det handlar om, som för så många andra, att om man är frisk så jobbar man och är man det inte så får man stanna hemma. Dock jobbar vi på en del skolor emellanåt och hur det blir med dessa vete sjutton... det hade funkat dåligt om vi alla lade ner arbetet. På lite sikt skulle det nog sluta väldigt illa.

Jobbar som vanligt. Jag har ganska flexibelt jobb och har kunnat undvika rusningstrafik och så, kan ofta jobba hemifrån. Pendlar från förort in till Stockholm för att ta mig till jobbet. För dyrt med parkering och trängselskatt att ta bilen.

Hemifrån, alla möten tas via telefon framöver. Är otroligt tacksam över att jag kan vara så fri. Tänker på alla andra som inte har samma förutsättning..

Vi fick nu mail från vår HR-Chef att vi nu beordras att alla ska arbeta hemifrån de närmsta 14 dagarna... :(
Känns jäkligt tråkigt att behöva göra... :(

Jobbar som vanligt var senaste budet. Vi har begränsade möjligheter till hemmajobb

Jobbar i vården och vi kör på som vanligt , men minsta lilla man känner sig sjuk så blir man hemma
Finns också en möjlighet att våran verksamhet stänger och då får vi gå till äldreboende om det skulle bli sådan kris

Trading och betting blir det inte mycket av nu.

Gör lite extrajobb inom IT hemifrån, oförändrad volym.

Tänkte som så här.

Imorgon tror jag risken är påtaglig att vi antingen stänger ner - eller får jobba hemifrån. Förmodligen det sistnämnda. Saken är dock att jag jobbar på provis och det innebär att jag i princip inte kan sälja hemifrån. Det kommer liksom inte gå. Min fasta lön är kanske 20 av totala 100.000.
Är det något man har igenom sin inkomstförsäkring? Eller vad gäller? Jag blir ju liksom inte arbetslös men jag blir ju ofrivilligt av med en stor del utav min lön.

Tänkte som så här.

Imorgon tror jag risken är påtaglig att vi antingen stänger ner - eller får jobba hemifrån. Förmodligen det sistnämnda. Saken är dock att jag jobbar på provis och det innebär att jag i princip inte kan sälja hemifrån. Det kommer liksom inte gå. Min fasta lön är kanske 20 av totala 100.000.
Är det något man har igenom sin inkomstförsäkring? Eller vad gäller? Jag blir ju liksom inte arbetslös men jag blir ju ofrivilligt av med en stor del utav min lön.

Inkomstförsäkring förutsättet vad jag vet arbetslöshet.
Varför kan du inte sälja hemifrån?

Vi fick nu mail från vår HR-Chef att vi nu beordras att alla ska arbeta hemifrån de närmsta 14 dagarna... :(
Känns jäkligt tråkigt att behöva göra... :(
Men shit än så länge inte hört något, vi e ju runt 500 Pers som jobbar i "mitt" hus. Alla fysiska besök, möten inställda tills vidare. Tänk va många som kommer att utnyttja karensdagen nu... Hoppas du får bra jobbahemmadagar

Men shit än så länge inte hört något, vi e ju runt 500 Pers som jobbar i "mitt" hus. Alla fysiska besök, möten inställda tills vidare. Tänk va många som kommer att utnyttja karensdagen nu... Hoppas du får bra jobbahemmadagar

Ja usch :(
För mig går det bra att jobba hemifrån. Man saknar bara bekvämligheten med att ha 2 st skärmar framför sig... Behövet dock åka ut på en del möten, men en del större möten är inställda. Har fått en del såna Mail nu under helgen... :(
Tycker utveckligen känns lite skrämmande och för att inte nämna när ja idag trampade in på min Malmborgs och verkligen såg med egna ögon hur länsat det var på hyllorna och i frysdiskarna... :(

Inkomstförsäkring förutsättet vad jag vet arbetslöshet.
Varför kan du inte sälja hemifrån?

Alltså kan kan du ju men problemet blir ju mer att vi är beroende utav transportstyrelsen för att lägga in bevis och dylikt. Det är nästintill omöjligt att jobba utan den uppkopplingen, alltså den mot Transportstyrelsen. Den är i nuläget kopplad till kontoret på något sätt. Det är det tekniska som spökar till det.

Hade man haft en lösning där vi liksom kan göra allting hemifrån hade det varit en femma. Det som står på min agenda imorgon är nog primärt att få hem strandade svenskar som nu fått sina resor avbokade eller dylikt.

Alltså kan kan du ju men problemet blir ju mer att vi är beroende utav transportstyrelsen för att lägga in bevis och dylikt. Det är nästintill omöjligt att jobba utan den uppkopplingen, alltså den mot Transportstyrelsen. Den är i nuläget kopplad till kontoret på något sätt. Det är det tekniska som spökar till det.

Hade man haft en lösning där vi liksom kan göra allting hemifrån hade det varit en femma. Det som står på min agenda imorgon är nog primärt att få hem strandade svenskar som nu fått sina resor avbokade eller dylikt.

Trodde sånt sköttes i affärssystemet..

Ja det sköts via beställnings systemet, men hinns inte med riktigt! Då det är sånt högt tryck nu, på varor folk hamstrar!!

Va? Jag svarade på terrys inlägg och koppling till bilregistret.
Hamstra bilförsäkringar känns långsökt.

Mjölken slutsåld i butikerna här. Vad faan ska folk med färskvaror i den mängden till.

Tittar på Agenda. En prognos säger att toppen blir i maj, med 1000 intensivvårdspatienter. Just nu finns 90 platser i Sthlm... kommer bli tufft, om vi inte stoppar smittspridningen. Så bra att hålla sig hemma, om man kan tänker jag.

Tittar på Agenda. En prognos säger att toppen blir i maj, med 1000 intensivvårdspatienter. Just nu finns 90 platser i Sthlm... kommer bli tufft, om vi inte stoppar smittspridningen. Så bra att hålla sig hemma, om man kan tänker jag.

& Vad mer sa Råckström :D?

Hörde av en granne att folk börjat hamstra från apoteket med:(... Många livsmedelsaffärer som har tomma hyllor nu!! Folk hamstrar mycket knäckebröd, konserver, soppor och förstås toapapper, stor åtgång på det nu^^.. Många beställer sin matkasse via nätet, då dom inte vill gå till affären. Så kan undra hur det här ska sluta😱
Alltså människor överdriver är en influensa och dom som blir sjukast är äldre o multisjuka.
Så är det med vanlig influensa med.
Stor överdrift.
Och här där jag bor fanns inte en toarulle att köpa idag sanslöst :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp