Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hämtar man krafter...?

Sitter så djupt i detta sms träsk sen flera år tillbaka, hela tillvaron går ut på att lösa skulder mot nya, ingen ljusning i sikte... Orkar inte mer snart.

Ge inte upp!

Jag var i samma sits under sommaren 2012. Det gick så långt att jag hade planerat att ta livet av mig för att få ett slut på allt. Varje dag satt jag framför datorn för att hitta smslån och helst innan 13.30 på dagen så pengarna kunde komma in samma dag.

Jag är en helt vanlig person. Jag spelar inte. Jag dricker inte. Jag kämpar på. Jag har inga dyra vanor. Däremot har jag en låg inkomst och det räckte inte alltid runt var månad.

Med låg inkomst fick jag inga vanliga lån mer än de med höga räntor och sedan kom smslånen. De verkade ju så enkla och bra. Men om jag tog ett lån så behövde jag ta två nya för att kunna betala det första. Det blev värre och värre.
Jag gjorde inget annat än betalade av smslån för att sedan bara vänta och vänta på ett meddelande om att lånet var återbetalat och bara minuterna efteråt tog jag nytt lån på samma ställe igen.

Till slut hade jag 19 stycken lån igång och bara räntorna var månad gick på tusentals kronor.
Jag slutade nästan helt att äta och jag sov nästan ingenting.

Jag hade tur för jag kom i kontakt med en budget- och skuldrådgivare som i princip räddade livet på mig.
Jag blev behandlad med värdighet och när jag lade fram mina papper på min enorma skuldbörda fick jag rådet att släppa allt och låta det gå till KFM.

Jag gjorde så och även om det kändes tungt att få anmärkningar och se hur skuldsaldot växte så blev mitt liv så mycket bättre.

Jag har idag existensminimum, i mitt fall, drygt 4600 i månaden plus hyra och jag klarar mig bra. Jag äter bra nu och är glad.
Jag har idag en skuldsaneringsansökan på gång. Oavsett hur det går där så är mitt liv så mycket bättre idag mot innan.

Jag är totalt emot smslån och jag vill bara att de ska försvinna helt. Detta är min personliga åsikt. Dessa lån bara förstör och jag tycker det är fruktansvärt att dessa företag tjänar grova pengar med fruktansvärda räntor. Dessa företag höll på att ta livet av mig men tror ni de känner något medlidande? Knappast!

Nej, det är inte värt att må dåligt på grund av dessa företag. Har du hamnat i en rejäl skuldfälla så var inte rädd för att söka hjälp i din kommun och att hamna hos KFM, om man är överskuldsatt, är faktiskt inte så farligt som många tror. Det kan tvärtom, vara en otrolig lättnad.
Ditt eget välbefinnande kommer först!

Klokka ord o mkt bra skrivet. Känner igen mej i allt de du skriver,satt oxå i skiten där ett tag,hamnade hos kronofogden med sms lån och två blanco lån..allt spårade ur. Hade underbara föräldrar som betalade allt åt mig så nu e ja nästan fri allt,har två grejer kvar hos kronofogden nu som kommer va bort betalt om ca två månader... sen ALDRIG MER nå lån:( usch...

(sorry to have to write this in english), Im in the same situation, have a ton of blanco ca, 450k have entered into the sms "spiral" and just can't pay it all. :( I have a good wage ca. 34800kr month, and after paying whatever I can , have nothing left for food, no sleep, frightened every time I go to the post box, just worry and confusion, Have tried every bank I think possible, lend, axo, you name it,
All I want to do is to have a consolidation loan in order to loose the small credits, smaller loans and of course loose the sms loans, which are killing me,
I have 22 ff which makes the UC look impossible, no anmärknings, (yet)
we are two people.
i have a years income of 415k
my partner has a year inncomst of 220k (registered and lives here in sweden, but taxed in DK)
BUT i cannot get anyone to look at it,
ALL I need is a chance to start over , live tight, but to able to afford the basics like food.
PLEASE could somebody advise ???

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp