Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hur hamnade du i skuldsitsen?

Diskussion i 'Fritt' startad av Agoni, 8 april 2021.

1. Släpptallt

Släpptallt V.I.P - Trofépoäng: 687

Mottagna gillanden:
    879
    Trofépoäng:
    687
    Just den sista frågan tror jag vi är många som brottas med..."om jag hade släppt tidigare", "om jag gjort si eller så"..I början av min process tänkte jag mycket runt just det men kom till insikt om att nu är det som det är och det kommer bli bra framöver :)

Anam gillar detta.
  2. HammarbyAlex

HammarbyAlex V.I.P - Trofépoäng: 487

Mottagna gillanden:
    396
    Trofépoäng:
    487
    Ja man kan ju undra men det går ju inte att ändra det förflutna. Men det känns faktiskt något bättre när jag kommit till insikt vad mitt beteende kommit ifrån. Det man kan göra är att förlåta sig själv och göra något åt situationen. Jag har inget beroende idag förutom kaffe möjligtvis (vilket vi har kopiösa mängder av på jobbet) men även där får man säga stopp till slut ^^

3. MissGrace

MissGrace V.I.P - Trofépoäng: 476

Mottagna gillanden:
    332
    Trofépoäng:
    476
    Helt klart överkonsumtion och dålig självkänsla. Över en lång tid!

4. Gäst86

Gäst86 Kunnig medlem - Trofépoäng: 157

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    157
    Spelmissbruk som eskalera till en gräns där man sluta respekta pengarnas värde och pengar var bara siffror..

5. Agoni

Agoni Medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Ja, det är ju lite blandad kompott som jag nog också trodde.
    Vi har var och en vår historia och vissa ganska snarlik.

Den där tanken med "om man bara slutat i tid" den vet jag inte hur många gånger man tänkt.
    Det fanns bara inget "i tid" utan jag körde på med spelandet, jag skulle ju bara varje gång vinna på det där -helt säkra- matchoddset så jag kunde bli skuldfri.. och nya lån behövdes för att spela ihop vinsterna som behövdes för att betala det förra lånet så skulderna ökade istället... ja man ser ju hur snett det tankesättet är nu men då trodde man varje gång att nu.. nu sitter den..

Det hade besparat den där ångesten man har varje månad när man radar upp sina betalningar, som bara känns som man slänger dom ut i tomma intet.

6. clyro86

clyro86 V.I.P - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    717
    Trofépoäng:
    657
    Tror inte man ska grubbla så mycket över hur det kunde gå så snett, någon av oss. Viktigaste är att vi reser oss igen, dammar av oss, och aldrig för i hela glödhetaste helvete glömma bort vilken botten vi har varit på...

jag tjänar bra idag och har mycket pengar över varje månad men jag skulle aldrig ”slösa hejdlöst” nu då jag aldrig vill tillbaka igen. Jag unnar mig själv då och då såklart men har i bakhuvudet att hela livet kan vända imorgon.

stor kram på er mina favoritkämpar här på forumet <3

Jenka, Angela, Släpptallt och 2 andra gillar detta.
  7. Andreja27

Andreja27 Kunnig medlem - Trofépoäng: 72

Mottagna gillanden:
    17
    Trofépoäng:
    72
    Spelande, började för 2 år sedan önskar att har valsdig börjat hade så bra innan ..Haft inte alls nån kredit nu har :(

8. Jägob Lögoinen

Jägob Lögoinen V.I.P - Trofépoäng: 337

Mottagna gillanden:
    148
    Trofépoäng:
    337
    Spelandet blev min grav i princip. Trots det lyckats klara mig från kronofogden, utmätningar med mera. Hela processen har varit som den värsta mardröm, med lögner för: vänner, familjemedlemmar, min sambo, ständiga undanflykter och förnekelser, höga räntor, ja you name it. Mitt liv var ett rent helvete under 2,5-3 år fram tills att min pappa löste ut mig (skulder på 265 000). Ska tilläggas att jag kämpat själv som en dåre för att gå runt och betalat ner ett bra antal tusenlappar till massvis av lånföretag på egen hand. Men sanningen är den att jag nog aldrig hamnat ur skuldträsket om det inte var för min pappa, som absolut räddade mig men som ändå gjorde en björntjänst åt mig. Jag sa till honom att jag förtjänar att sitta i den skit jag gör och att jag inte ville att någon annan skulle lida pga mina dumheter. Men han ville hellre hjälpa mig än att jag skulle gå runt med dessa hutlösa ockerräntor och lån med mera.

Last edited: 13 april 2021
    johanc84 gillar detta.
  9. Titti det

Titti det Viktig medlem - Trofépoäng: 186

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    186
    För min del var det en kombination av dålig självkänsla och shoppingberoende. Som eskalerade där skulder löstes mot skulder i all oändlighet. Höll allt hemligt för mi man men i somras berättade jag till slut. Nu återstår bara lån på cirka 80.000 kr av 1.2 milj ( lagt in i bolånet) tyvärr dyra lån kvar så kämpar på. Men livet är så mycket bättre nu!!!

Angela, Lize och Lånforum.se gillar detta.
  10. Palace

Palace Kunnig medlem - Trofépoäng: 307

Mottagna gillanden:
    107
    Trofépoäng:
    307
    Efter en trafikolycka (blev påkörd) fick en allvarligt skada. Ett försäkringsärende som pågick under många år. Sjukt höga advokat och rättegångskostnader. Godtog inte bolagets väldigt låga erbjudandet. Nu blev det istället jag som skadad som blev skyldig bolaget :/

Dela sidan