Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag bli skuldfri snabbare med utmätning.

Nu när jag går mot löneutmätning vill jag ha tips för att lösa skuldbördan så snabbt som möjligt.
Finns det några knep?

Är det smartare att jämka varje månad mot att få tillbaka på skatten en gång om året?
Jag tänker att om jag jämkar så dras mer varje månad som kommer gå mot ränta?
3-4000kr per månad måste ändå göra skillnad?
Korrekt eller fel?

Kan man förhandla med inkasso när man är hos fogden? Betala av mot lån ist för ränta?
Kan jag få fryst eller sänkt ränta? Kan jag göra något?

Jag vill ha alla tips jag kan få för att jag ska kunna betala så mycket som möjligt värdera månad för att bli skuldfri snabbare.

Gissar på att min skuld kommer hamna på 6-700.000. Många skulder är små och två av skulderna som är störst ligger på ca 140.000kr vardera.

Jag kommer ha ett 10-tal skulder som ligger på 2-10.000kr.

Alla smarta tips för att effektivisera avbetalningen önskas. Finns det något jag kan göra, gör jag det gärna.

Tacksam för tips och råd.

Om inkassobolagen får pengar från din utmätning kommer de att vara mycket ovilliga att samarbeta.
Det är först när de inte har fått pengar på några år som de börjar mjukna och går med på frysta räntor och ackordsuppgörelser.

Om inkassobolagen får pengar från din utmätning kommer de att vara mycket ovilliga att samarbeta.
Det är först när de inte har fått pengar på några år som de börjar mjukna och går med på frysta räntor och ackordsuppgörelser.
Okej. Då kan man stryka den punkten med att förhandla med inkasso.
Då får jag istället fokusera på att effektivisera min återbetalning.
Ska jag försöka jobba extra och byta jobb så fort dem har hittat mig för att kunna betala av dem små skulderna först med hjälp av lön från extra jobb då kanske?

Hur lång tid brukar det ta innan kf finner att man har ett extra jobb? Kan det leda till några konsekvener för mig om jag arbetar extra?

Ska jag försöka jobba extra och byta jobb så fort dem har hittat mig för att kunna betala av dem små skulderna först med hjälp av lön från extra jobb då kanske?

Hur lång tid brukar det ta innan kf finner att man har ett extra jobb? Kan det leda till några konsekvener för mig om jag arbetar extra?
Japp, det är nog den smartaste taktiken.
Det är inte så troligt att ditt extrajobb kommer att utmätas, och de enda konsekvenserna är att du i så fall får byta extrajobb.

Det är inte så troligt att ditt extrajobb kommer att utmätas, och de enda konsekvenserna är att du i så fall får byta extrajobb.
Toppen, tack!
Brukar dem inte utmäta när dem ser att man har fler jobb? Då kör jag på det, börjar jobba extra så snart utnämningen är igång. Så smart kf begär utmätning från den arbetsplatsen så säger jag upp mig och börjar jobba på ett annat.
Några tusenlappar per månad kan man ju dra ihop och bara 2000kr extra per månad är ju faktiskt 24.000kr mer per år som jag kan betala av annat med. Då bör det ju gå mycket snabbare.

Vet inte riktigt hur räntan kommer skjuta iväg på allt när det ligger där och skvalpar, men jag kan utan tveka släcka minst 10 av skulderna genom att bara ta 2-4 xtra pass per månad.
Det borde ju göra en stor skillnad ändå tänker jag. Är inte det 600kr per ärende per år man betalar bara för att man har ett ärende hos kf?

Vad tror du om att jag jämkar då?
Jag har ett beslut på 13% från 1/1 som jag ska skicka in. Jag kan nog få ner det några procent till, men avvaktar till deklarationen så jag vet hur detta årets underskott ser ut.
Då kan dem ju dra ca 3500kr extra av mig i månaden och ändå kommer det bli ca 6000kr kvar på skatten som ska betalas tillbaka om jag räknat rätt.

Tycker absolut det kan vara värt att ringa runt till alla inkasso du har och be om fryst ränta eller ackorduppgörelse. Ju äldre skulderna är desto större chans att nån nappar.

Vad tror du om att jag jämkar då?
Jag har ett beslut på 13% från 1/1 som jag ska skicka in. Jag kan nog få ner det några procent till, men avvaktar till deklarationen så jag vet hur detta årets underskott ser ut.
Då kan dem ju dra ca 3500kr extra av mig i månaden och ändå kommer det bli ca 6000kr kvar på skatten som ska betalas tillbaka om jag räknat rätt.
Det du ev får tillbaka på skatten kommer ju utmätas oxå. Men det förstod du nog :)

Det du ev får tillbaka på skatten kommer ju utmätas oxå. Men det förstod du nog :)
Ja, det förstår jag. Men har räknat något lägre för att vara säker på att inte bli återbetalbibgsskyldig. Jag ville hellre betala mer per månad för att dra ner på räntekostnaderna än att det kommer en stor klumpsumma till dem en gång per år. Då har det ju tillkommit ännu mer ränta. Ju mer som kan dras varje månad bör ju vara bättre.

Tycker absolut det kan vara värt att ringa runt till alla inkasso du har och be om fryst ränta eller ackorduppgörelse. Ju äldre skulderna är desto större chans att nån nappar.
Tack Myra! Jag gör ett försök ett par gånger om året sen när jag har koll på dem. Kanske kan deala till något någonstans.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp