Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag förbättra mitt UC-score?

Woaw vad mycket jag har lärt mig här på detta forum! Från att ha sökt samlingslån som en galning och inte förstått varför jag inte fått något då jag har OK fast inkomst och inga bet.anmärkningar till att förstå varför jag blivit nekad...!

Jag måste nu jobba stenhårt för att förbättra mitt UC score så att jag kan ta ett samlingslån inom ett par månader helst.

Hur kan jag förbättra? Nuvarande läge:

* UC Score: 33,77 %

*Inkomst: 2017: 330.000:- (sjunker tyvärr ngt för 2018 då jag är hemma en del utan inkomst för att supporta min myndiga dotter som har funktionsnedsättning,)

* Underskott av kapital: 2017: 19900:- (lär öka väsentligt 2018)

* UC förfrågningar: 50 st (inte sökt ngt på 1 månad och de försvinner löpande, under jan-mars försvinner 10 st)

* Synliga krediter: 240 398:- totalt varav:

- RESURS 688:- Utnyttjat: 0:- (ska ringa resurs och avsluta denna helt)
- RESURS SUPREMECARD 30.000:- Utnyttjat: 28518:-
- RESURS MIO 2721:- Utnyttjat: 2721:-
- BRIXO 9924:- Utnyttjat: 9924:-
- BANK N Kreditkort 50.000:- Utnyttjat: 49297:-
- BANK N Lån 149.938:-Utnyttjat: 149.938:- (de ändrar hela tiden beviljat lån så att det är exakt samma som utnyttjat, dvs det ser inte ut som att lånet sjunker)

Sedan har jag 4 st krediter/lån som står som avslutade.
Jag lever verkligen på marginalerna. Vad bör jag göra i första hand för att sänka mitt UC-score? Betala in på kreditkorten så de inte är maxade? Betala klart Resurs Mio?

Osynliga krediter ska vi inte ens prata om....Nu fokuserar jag på det som "syns".

Tackar ödmjukast på förhand.

1: Ta inte några nya UC-förfrågningar. Där måste du under 20 åtminstone. Helst under 15 och 10..
2: Krediterna som du har - Där ska du ligga under 50% nyttjandegrad helst... Det vet jag inte om det är rimligt?

1: Ta inte några nya UC-förfrågningar. Där måste du under 20 åtminstone. Helst under 15 och 10..
2: Krediterna som du har - Där ska du ligga under 50% nyttjandegrad helst... Det vet jag inte om det är rimligt?

Inga fler UC är uppfattat! Det blir extremt svårt att hamna under 50% på kreditkorten, men jag ska absolut kämpa för att försöka ordna det. Iallafall minska så mycket jag kan och inte maxa dom. Klipper de korten ikväll. Har läst någonstans att efter 3-6 månader så påverkar inte UC-ff något speciellt enligt UC. Dvs. att en UC förfrågan redan efter 3 månader inte har stor betydelse för UC-scoret. Kan det stämma, eller är det antalet oavsett om de är flera månader gamla?

Kan du inte ta typ "Collector Betalkoll" som är på 50.000 och med hjälp utav den minimera brukandet av dina "värsta" kreditkort? Den syns ju inte som en FULL UC utan bara en micro så den påverkar inte din ekonomi + den minskar dina fasta utgifter?

Kan du inte ta typ "Collector Betalkoll" som är på 50.000 och med hjälp utav den minimera brukandet av dina "värsta" kreditkort? Den syns ju inte som en FULL UC utan bara en micro så den påverkar inte din ekonomi + den minskar dina fasta utgifter?

Visste inte ens om detta. Googlade lite snabbt bara. Låter jättebra, ska läsa på lite mer! Så ingen full UC?

Läste på och det verkade bra! Dock blev jag inte godkänd och de tog full UC. Troligen pga mitt dåliga UC-score...

Har du anmärkning?
Nej :)
Det ser ut som en Full UC men deras tjänst betalkoll är en såkallad MicroUC. Så den syns inte för "övriga aktörer".

Har du anmärkningar? Historiskt skuldsaldo hos kronofogden?

Har du anmärkning?
Nej :)
Det ser ut som en Full UC men deras tjänst betalkoll är en såkallad MicroUC. Så den syns inte för "övriga aktörer".

Har du anmärkningar? Historiskt skuldsaldo hos kronofogden?

Aha ok! Inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo. Inget hos inkasso heller. Inget "otalt" med Collector heller.... Ska satsa stenhårt på att minska mina synliga krediter, tror att det kan vara nyckeln för mig.Och inga UC:s såklart!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp