Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hur kan jag tjäna 40-50.000 relativt snabbt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Ensamstående med 5 barn, jobbar heltid, har skusan 17 mån kvar..(yey!:) ) , behöver dock få ihop ca 40-50k relativt snabbt för att betala av privata skulder som stressar sönder mig.

Detta gör jag redan

-Avslutat onödiga abbonemang
-Säljer allt jag kan och inte behöver
-Sett över matkostnader , försäkringar , odyl

Finns det nått jobb man kan göra hemifrån med veckovis betalning/månatlig betalning utan investering?

Andra tips mottages tacksamt!

Senast ändrad:
Ensamstående med 5 barn, jobbar heltid, har skusan 17 mån kvar..(yey!:) ) , behöver dock få ihop ca 40-50k relativt snabbt för att betala av privata skulder som stressar sönder mig.

Detta gör jag redan

Finns det nått jobb man kan göra hemifrån med veckovis betalning/månatlig betalning på ca 9-10k/mån utan investering?

Men hur tänkte du där ang så hög extra inkomst med 17 månader kvar på saneringen??

Med så hög extrainkomst lär du ju behöva ompröva skuldsaneringen ? Är det värt det?

Mina utgifter enbart boende, el, dagis och fritids avg, va/sopor, försäkringar och bränsle är på ca 18-20.000/mån , sen ska mat på det och resterande räkningar

Är du helt säker på att det är 10000:- i månaden som menas? Det låter oerhört mycket. Vad betalar du på skuldsaneringen idag?

Jo hon sa det 2500kr
Du har ju haft sanering rätt länge som jag förstår och då har du ingen "egen" handläggare. Så begär någon borgenär omprövning så blir det inte "din" handl som avgör utan någon annan o denne kanske inte alls håller med.
Jag skulle nog väntat ut saneringen. Du har ju inte så lång tid kvar o de du har skulden till kan ju vara ok med att vänta. Har du pratat med den personen om detta?

Tagit bort kommentarer då dom ej är relevanta för min frågeställning.

Jag har pratat med min handläggare så vet vad som gäller:) söker nu tips på extra inkomst för att få bort privata skulder

Du har ju haft sanering rätt länge som jag förstår och då har du ingen "egen" handläggare. Så begär någon borgenär omprövning så blir det inte "din" handl som avgör utan någon annan o denne kanske inte alls håller med.
Jag skulle nog väntat ut saneringen. Du har ju inte så lång tid kvar o de du har skulden till kan ju vara ok med att vänta. Har du pratat med den personen om detta?
Ahh ok! Ja det hade jag ingen aning om! Tack för infon! Jo det har jag men han behöver pengarna...egentligen är jag rent krasst inte skyldig han ett öre då han bott gratis hos mig i över 2 år, aldrig tagit ett öre av han till hyra eller underhåll eller liknande...däremot "låbat" till räkningar och mat som han då nu räknat till 45.000kr på 2 år...jag har själv betalat allt till barn, hus osv...och jag vill inte bråka för barnens skull...:/ jag vet att det är fel men ja...

Ahh ok! Ja det hade jag ingen aning om! Tack för infon! Jo det har jag men han behöver pengarna...egentligen är jag rent krasst inte skyldig han ett öre då han bott gratis hos mig i över 2 år, aldrig tagit ett öre av han till hyra eller underhåll eller liknande...däremot "låbat" till räkningar och mat som han då nu räknat till 45.000kr på 2 år...jag har själv betalat allt till barn, hus osv...och jag vill inte bråka för barnens skull...:/ jag vet att det är fel men ja...
Riskera inte din sanering bara. Säger det i all välmening.

Nä...visste faktiskt inte ens att det är olika handläggare nu:/ alltid fått prata med samma människa nämligen:/
Så är det. När en sanering vunnit laga kraft så har den handl man haft gjort sitt och framtida omprövningar kan hamna hos vem som helst

Du borde räkna ut vad han är skyldig för hyra och underhåll. Hoppas du inte fortfarande sponsrar detta.

Du borde räkna ut vad han är skyldig för hyra och underhåll. Hoppas du inte fortfarande sponsrar detta.
Räknat med pappa...133600kr min pappa (tackar gudarna för en så underbar pappa) visade han uträkningen då jag inte vågade....han sa " jag äger inte huset och står inte skriven där, varför ska jag betala ett skit? Vet ni hur mycket jag swishat henne?"

Pappa visade honom hans swishar till mig hans svar " ja hon har lånat det och jag behöver dom " så ruta 1 vill bara bli av med honom och jag vet att jag inte blir det fören jag betalat....och mina föräldrar har ingen möjlighet att hjälpa mig så tänkte om jag skaffar nått man kan göra hemifrån som genererar iaf nån 1000 lapp extra som jag kan betala direkt till honom varje månad...

Räknat med pappa...133600kr min pappa (tackar gudarna för en så underbar pappa) visade han uträkningen då jag inte vågade....han sa " jag äger inte huset och står inte skriven där, varför ska jag betala ett skit? Vet ni hur mycket jag swishat henne?"

Pappa visade honom hans swishar till mig hans svar " ja hon har lånat det och jag behöver dom " så ruta 1 vill bara bli av med honom och jag vet att jag inte blir det fören jag betalat....och mina föräldrar har ingen möjlighet att hjälpa mig så tänkte om jag skaffar nått man kan göra hemifrån som genererar iaf nån 1000 lapp extra som jag kan betala direkt till honom varje månad...
Tycker inte du ska betala ngt. Han bor väl inte kvar hos dig nu? Isåfall är det bara att säga att han får flytta ut direkt eller be han skriva på att han ska betala x antal tusen i hyra annars flytta direkt

Tycker inte du ska betala ngt. Han bor väl inte kvar hos dig nu? Isåfall är det bara att säga att han får flytta ut direkt eller be han skriva på att han ska betala x antal tusen i hyra annars flytta direkt
Nej, Då kommer jag aldrig bli av med honom och jag vet att det kommer bli hemskt...mest psykiskt för mig..." du har ju skrivit att du LÅNAR" INTE "DU SKA BETALA " ...knepigt och jag får ju skylla mig själv som använt ordet "låna" nu använder han precis det ordet emot mig...

Jag känner igen det här lite från ett förhållande jag hade för ganska många år sen. Jag levde på existensminimum, mitt ex, som då var strax under 30, bodde hos sina föräldrar och hade både jobb och sparpengar. Men när han var hos mig över helger eller veckor så bidrog han aldrig med nånting för mat eller annat, utan jag kunde möjligen få låna för att betala VÅRAT uppehälle. Det var ju såklart oftast han var hos mig eftersom han bodde med föräldrarna.

Har tyvärr inga bra tips på vad man kan jobba med hemifrån extra, men hoppas du hittar nåt som passar.

Detta gör jag redan

Finns det nått jobb man kan göra hemifrån med veckovis betalning/månatlig betalning utan investering?

Det kanske inte ger så mycket som du vill tjäna, men alla bäckar små.

Nu ser jag du jobbar heltid, men är du kanske ledig på helgerna? Erbjud dig vara hund, katt, djur, barnvakt mot betalning. Nu vet jag inte behovet där just du bor, men landet lockar ju naturligtvis här för både barn och djurägare, och folk vill åka på semester, ha en ledig helg, och avlastning ibland. Kan vara värt att tänka på om det är en möjlighet för dig samtidigt som du hjälper någon annan.

Svara på undersökningar. Ger inte så mycket, men några hundra i månaden.

Bor du på landet, så antar jag du har någon form av tomt. Så/odla massa grönsaker, plocka bär, frukt om möjligheten finns senare sen i år när det är säsong. Kanske kan du sälja lite vid bra skörd, eller ta till vara på själv och komma ner ytterligare i matkostnad för er i familjen.

Har du någon kreativ förmåga? Duktig på att fotografera, pyssla, teckna, måla etc? Sälj/erbjud dina tjänster. Gör reklam på lokala sidor, häng upp lappar, stå på marknader/torg och sälj.

Bli kontaktperson åt någon person som passar dig. Uppdraget brukar oftast betyda att man träffar någon, gör något tillsammans, pratar, eller bara umgås. Finns olika uppdrag beroende på personens behov man är kontaktperson åt, men brukar ofta handla om några timmar per månad, uppdelat veckovis. Ger också några hundra, plus betald aktivitet man eventuellt följer med på.

Det finns även liknande uppdrag inom äldreomsorgen, där du är behjälplig någon äldre person som behöver hjälp med handling, umgås, baka, laga mat och liknande, likt kontaktperson och som kan handla om någon/några timmar här och där. Finns något som heter något med "gubb"-, men tappat namnet nu på företaget som lanserar tjänsten.

Beroende på hur och var du bor, men om du redan haft inneboende, kan du tänka dig ha en inneboende och ta ut lite hyra för? Bor du "bra" till, med bra förbindelser, så är säkert studenter eller veckopendlare intresserade av kanske bara ett rum.

Det kanske inte ger så mycket som du vill tjäna, men alla bäckar små.

Nu ser jag du jobbar heltid, men är du kanske ledig på helgerna? Erbjud dig vara hund, katt, djur, barnvakt mot betalning. Nu vet jag inte behovet där just du bor, men landet lockar ju naturligtvis här för både barn och djurägare, och folk vill åka på semester, ha en ledig helg, och avlastning ibland. Kan vara värt att tänka på om det är en möjlighet för dig samtidigt som du hjälper någon annan.

Svara på undersökningar. Ger inte så mycket, men några hundra i månaden.

Bor du på landet, så antar jag du har någon form av tomt. Så/odla massa grönsaker, plocka bär, frukt om möjligheten finns senare sen i år när det är säsong. Kanske kan du sälja lite vid bra skörd, eller ta till vara på själv och komma ner ytterligare i matkostnad för er i familjen.

Har du någon kreativ förmåga? Duktig på att fotografera, pyssla, teckna, måla etc? Sälj/erbjud dina tjänster. Gör reklam på lokala sidor, häng upp lappar, stå på marknader/torg och sälj.

Bli kontaktperson åt någon person som passar dig. Uppdraget brukar oftast betyda att man träffar någon, gör något tillsammans, pratar, eller bara umgås. Finns olika uppdrag beroende på personens behov man är kontaktperson åt, men brukar ofta handla om några timmar per månad, uppdelat veckovis. Ger också några hundra, plus betald aktivitet man eventuellt följer med på.

Det finns även liknande uppdrag inom äldreomsorgen, där du är behjälplig någon äldre person som behöver hjälp med handling, umgås, baka, laga mat och liknande, likt kontaktperson och som kan handla om någon/några timmar här och där. Finns något som heter något med "gubb"-, men tappat namnet nu på företaget som lanserar tjänsten.

Beroende på hur och var du bor, men om du redan haft inneboende, kan du tänka dig ha en inneboende och ta ut lite hyra för? Bor du "bra" till, med bra förbindelser, så är säkert studenter eller veckopendlare intresserade av kanske bara ett rum.
Grymt bra tips! Tack! Har dock 5 barn mellan 2 och 16 år och är ensamstående så hund/katt/ barnvakt går bort har tillräckligt att vakta här hemma med egna inneboende ryms ej har inga lediga rum:/ men ska fnura på odlingen, har en vanlig tomt bor i villaområde i en by utanför samhället så inte " landet landet" och vi har just nu ca 2m snö så odlingen får vänta ska kolla undersökningar på internet när barnen lagt sig osv:)

Någon som jobbat som chattoperatör ?

Jag har pratat med min handläggare så vet vad som gäller:) söker nu tips på extra inkomst för att få bort privata skulder

Du har ingen handläggare. Det finns ingen som kan ge dig ett besked som gäller. Bra att veta

Privata skulderna, ingår dom inte i skuldsaneringen då?

Så är det. När en sanering vunnit laga kraft så har den handl man haft gjort sitt och framtida omprövningar kan hamna hos vem som helst
De kommer framförallt absolut inte till den som fattat beslutet. Blir alltid en annan

Grymt bra tips! Tack! Har dock 5 barn mellan 2 och 16 år och är ensamstående så hund/katt/ barnvakt går bort har tillräckligt att vakta här hemma med egna inneboende ryms ej har inga lediga rum:/ men ska fnura på odlingen, har en vanlig tomt bor i villaområde i en by utanför samhället så inte " landet landet" och vi har just nu ca 2m snö så odlingen får vänta ska kolla undersökningar på internet när barnen lagt sig osv:)

Någon som jobbat som chattoperatör ?
Jag "anmälde" mig som chattoperatör för att kolla vad det var. Nej, rekommenderar inte. Nu handlade det i mitt fall inte om "sex", men proceduren var krånglig att komma in i, och i detta fall handlade det om att gå in på olika sidor och ge bra betyg till resmål på deras sida. Dels, rent moraliskt, kunde jag inte ljuga och nedvärdera mig där, men du ska också vara extremt snabb med att svara för att överhuvudtaget kunna tjäna något, vi pratar om 2-3 meddelande i minuten.... Inget jag rekomenderar, men andra kanske har andra erfarenheter.

Du har ingen handläggare. Det finns ingen som kan ge dig ett besked som gäller. Bra att veta

Privata skulderna, ingår dom inte i skuldsaneringen då?
Jo fick höra det här för första gången nej inte det dom är såpass nya...läs min senare kommentar om vad skulden gäller...‍

Jo fick höra det här för första gången nej inte det dom är såpass nya...läs min senare kommentar om vad skulden gäller...‍
Lyckligtvis är ny skuldsättning inte längre skäl för att bli av med skuldsaneringen

Jag trodde att tråden handlar om ”

Hur kan jag tjäna 40-50.000 relativt snabbt”​

Men helt plötsligt onödiga svar, som vanligt.

Hur som. Kan nån annan svåra på TSs frågan :thinking: ? Verkar intressant.

Jag trodde att tråden handlar om ”

Hur kan jag tjäna 40-50.000 relativt snabbt”​

Men helt plötsligt onödiga svar, som vanligt.

Hur som. Kan nån annan svåra på TSs frågan :thinking: ? Verkar intressant.
Ja nå jag svarar så gott jag kan men hittills har jag fått ett riktigt svar på min egentliga fråga

Det finns ju hur mycket distans jobb som helst på LinkedIn och Indeed..

Är du duktig på språk så kan ju både översättningsjobb, content writer osv vara en helt ok sidoinkomst. Jag körde copywriterjobb och använde faktureringstjänsten Gigger (fakturera utan företag) där dom tar hand om skatter osv.

Dom tar ut minst avgift för administrativa kostnader. Jag hade en timmpeng på 300kr/h innan skatter (så ca 150 efter skatter) och fick ihop mellan 3-5000kr/ månad.

Du behöver marknadsföra dig själv gentemot företag och eventuellt visa på arbetsprov, men har man en fot inne så kan det rulla på rätt bra. Fördelarna är ju såklart att det är distans, korta deadlines och när du använder tjänster som ex Gigger behöver du inte starta eget.

Senast ändrad:
Är själv i en sits där jag söker extra arbete för att fortare bli av med skulder.

Jag har skickat CV till Tradera och presenterat vem jag är med en önskan om deltid/timmar i deras chatt. Sökte ingen specifik tjänst utan anmälde mitt intresse igår - spontanansökan.

Jag googlar flera timmar i veckan på "lediga remote jobb". Hos Indeed kan du enkelt söka remote

Jag har en Gofundme där jag idag är uppe i 1700 kr.

Jag har hållit kurser inom familjen i släktforskning genom ABF vilket ger mig 600-1200 kr/mån

Har registrerat mig hos Gubbe.com

Googla "spontanansökan" så kan det komma upp träffar på företag som vill att man skickar en spontanansökan trots att de inte lagt ut något jobb.

Du söker alltså extra pengar varje månad?
Mitt tips är att höra med vänner/bekanta ifall dem behöver hjälp med flyttstäd/veckostäd/ mm.
Alltså att du jobbar svart. Då syns inte pengarna hos några myndigheter. Detta är ju inte olagligt eftersom alla typ gör det nångång. Annars så rekommenderar jag att du hoppar in och jobba xtra inom detaljhandel på helger, dem har dubbel ob på helgerna. Ger lite xtra pengar iaf. Hoppas detta hjälpte lite iaf.

Affiliate marketing, du kan göra mycket fina pengar där.
Lånforum använder sig av affiliate marketing också genom att varje lånebolag ni skriver i något inlägg så blir det en länk, den som tar lån via länken (Räcker att du klickar en gång på länken och dina cookies sparas) så får Lånforum en provision. Du kan bli medlem i någon plattform som erbjuder erbjudanden och ditt jobb är att sprida reklam bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp