Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid från inkasso till löneutmätning hos KFM?

Viktig medlem
Poäng: 62
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hej,
Då var det dags för mig att släppa alla skulder till KFM tyvärr så kan jag inte hålla det rullande något mer, har bara mig själv att skylla.
Min fråga är, hur lång tid tar det ungefär från att släppa alla skulder från inkasso till löneutmätning påbörjas?

Väldigt olika beroende på när inkasso skickar vidare, har du 1 skuld hos inkasso eller som många andra en hel uppsjö hos olika bolag, då vet man aldrig när de skickar vidare, men om du just nu slutar betala på dina skulder från inkasso kan det ta allt mellan ett par månader till säkert 1 år, innan utmätning kommer på tal, jag själv började släppa allt mitt i Mars/April och fortfarande ingen löneutmätning men misstänker att den snart är på gång, dom får höra av sig liksom....

Väldigt olika beroende på när inkasso skickar vidare, har du 1 skuld hos inkasso eller som många andra en hel uppsjö hos olika bolag, då vet man aldrig när de skickar vidare, men om du just nu slutar betala på dina skulder från inkasso kan det ta allt mellan ett par månader till säkert 1 år, innan utmätning kommer på tal, jag själv började släppa allt mitt i Mars/April och fortfarande ingen löneutmätning men misstänker att den snart är på gång, dom får höra av sig liksom....
Tack för ditt svar, trodde det var såfort du missar en betalning hos inkasso och KFM kommer dykandes direkt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp