Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar besked efter samtal om skuldsanering? Erfarenheter?

Sökte skuldsanering i Juli förra året och fick i Tisdags mitt samtal från handläggare.
Fick en bra känsla av samtalet men vågar knappt hoppas på inledande. Har dock inte fått något besked ännu och undrar hur lång tid det brukar ta? Läst på forumet att vissa fått besked ganska snart efter samtalet.
Handläggaren började prata om när första betalning ska ske och vilka månader som är betalfria, men inget direkt besked om hur det går med ansökan, sökte skusan första gången 2022 och fick då bara frågor om ansökan och om skulderna, är det vanligt att få så mycket info innan besked om inledande?

Sökte skuldsanering i Juli förra året och fick i Tisdags mitt samtal från handläggare.
Fick en bra känsla av samtalet men vågar knappt hoppas på inledande. Har dock inte fått något besked ännu och undrar hur lång tid det brukar ta? Läst på forumet att vissa fått besked ganska snart efter samtalet.
Handläggaren började prata om när första betalning ska ske och vilka månader som är betalfria, men inget direkt besked om hur det går med ansökan, sökte skusan första gången 2022 och fick då bara frågor om ansökan och om skulderna, är det vanligt att få så mycket info innan besked om inledande?
Har fått all den infon varje gång vid avslag med så säger tyvärr inte så mkt.
Svaren har varierat endel från 1 vecka till 1 dag vid avslag.
Vid inledande tog det 2-3 dagar innan svaret kom om jag minns rätt.

Jag fick mitt inledande så fort vi la på luren. Plingade till i Kivra direkt

Samma här idag, 2h efter samtal kom besked i Kivra

Fick inledande 2 dagar efter samtalet

Första gången skuldsanering 30 minuter efter samtalet. Andra gången en månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp