Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar en utmätning?

Hej, jag hamnade hos kronofogden under årsskiftet och jag har en fritidstomt som jag är lite orolig över. Hur lång tid tar det efter man har hamnat hos kronofogden att dem utmäter en fastighet? Fastigheten är den endaste tillgången jag har kvar i Sverige

Från kfm´s hemsida:

Betalningsföreläggande och vanlig handräckning
Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag). 3 månader.
Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska göra något) tills vi fattar ett beslut (utslag). 4 månader.

Verkställighet
Från att vi registrerar en ansökan tills vi påbörjar en utredning och exempelvis utmäter för att betala en skuld. 20 vardagar.

Det beror på lite hur sektionen jobbar. Har man snabbspår kan det gå undan

Du kan ge den som gåva till någon (mig?^^) om du inte vill använda den för att lösa dina skulder. Tänk vad underbart det hade varit om man hade haft tillgångar. Jag har inget!

Från kfm´s hemsida:

Betalningsföreläggande och vanlig handräckning
Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag). 3 månader.
Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska göra något) tills vi fattar ett beslut (utslag). 4 månader.

Verkställighet
Från att vi registrerar en ansökan tills vi påbörjar en utredning och exempelvis utmäter för att betala en skuld. 20 vardagar.
Det är för en skatteskuld, så jag är redan hos kronofogden. Jag har också flyttat så har inga bankkonto eller andra tillgångar (förutom fastigheten).

Du kan ge den som gåva till någon (mig?^^) om du inte vill använda den för att lösa dina skulder. Tänk vad underbart det hade varit om man hade haft tillgångar. Jag har inget!
Det är inte så bra att tipsa om saker som man kan bli anmäld för borgenärsbrott för. Inte jätteallvarligt brott, de gånger jag märkt transaktioner som du föreslår har det antingen blivit högt antal dagsböter eller högst ett par månaders fängelse.
Går dessutom att häva gåvan i en konkurs.

Finns det någon belåning eller saknas till och med pantbrev?

Det är inte så bra att tipsa om saker som man kan bli anmäld för borgenärsbrott för. Inte jätteallvarligt brott, de gånger jag märkt transaktioner som du föreslår har det antingen blivit högt antal dagsböter eller högst ett par månaders fängelse.
Går dessutom att häva gåvan i en konkurs.
Nej, därför innehöll texten även (i mitt tycke) tydliga element av ironi! ^~^

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp