- Meddelanden
- 19
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Hej! Hur lång tid tog det för er efter förslag på betalplan skickades ut till alla borgenärer? När blev det beslut om att saneringen är godkänd?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Vad menar du med ”samtal ang nya skulder”?Så här såg det ut för mig.. nu vänta lite till.
2025-06-12 Ansökan.
2026-03-10 SMS.
2026-03-17 Samtal.
2026-03-17 Inledande.
2026-03-19 POIT Inledande.
2026-05-08 Förslag betalplan.
2026-06-18 Samtal ang nya skulder.
2026-09-02 Beslut Skuldsanering.
2026-09-04 POIT Beslut.
Blev alltså uppringd av KFM angående gamla skulder som tillkommit som inte fanns med i min förteckning. Dessa (COEO Inkasso) var alltså sena med att anmäla till KFM myndigheten. Påverkade dock inte betalplanen.Vad menar du med ”samtal ang nya skulder”?
Exakt samma här! Grattis!Ansökan aug 2025
Inledande april 2026
Förslag till betalplan juni 2026
Beslut okt 2026
Hade ganska speciella omständigheter, men fick beviljat vid första ansökan.
Den kommer snart! Fan vilken härlig känsla, även om det nu är tre veckors väntan på att det ska vinna laga kraft, men sen är det spikat!Ansökan: 7/9 2025
Inledande: 24/6 2026
Betalplan: 31/8 2026
Beslut: väntar otåligt
Stort grattis @Stryker!!! Fattar att det känns jäkligt bra. Just laga kraft väntan är ju ändå dräglig, man vet exakt hur lång tid det tar och har det ändå gått såpass långt så känns det ju verkligen klart!Den kommer snart! Fan vilken härlig känsla, även om det nu är tre veckors väntan på att det ska vinna laga kraft, men sen är det spikat!
Har hoppat till varje gång Kivra skickat en notis sen juni månad. Känns helt otroligt att kommit hit nu. Ska dela hela min resa vid tillfälle, har material till en hel bok. Betalar 36k netto varje månad till KFM, om några år kommer jag att känna mig förmögen för första gången i mitt liv. Jag får ju allt att funka idag, med mycket planering, prioritering och budget för allt. Känns helt overkligt att jag på 3 månader skulle kunna spara 100k, men det är ju helt realistiskt om några år. Kanske blir en riktig snålis som bara lägger pengar på hög. 😎Stort grattis @Stryker!!! Fattar att det känns jäkligt bra. Just laga kraft väntan är ju ändå dräglig, man vet exakt hur lång tid det tar och har det ändå gått såpass långt så känns det ju verkligen klart!
Psykisk terror all den här väntan. Så trött på att gå runt orolig och få stresspåslag bara av att ICA skickar ett kvitto i Kivra 😂