Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur långt efter förfaludatum på en avbetalningsplan skickar svea ekonomi till kronofo

Hej har 3 st avbetalningsplaner hos svea, alla har idag ( 09/30 ) som förfaludatum men får inte pengar förens 10/04 så tänkte ringa till dom imon och fråga om jag kan flytta fram datumen lite, men dom kan väl inte redan skickat till kronofogden?

Hej har 3 st avbetalningsplaner hos svea, alla har idag ( 09/30 ) som förfaludatum men får inte pengar förens 10/04 så tänkte ringa till dom imon och fråga om jag kan flytta fram datumen lite, men dom kan väl inte redan skickat till kronofogden?

Jättebra idé att ringa dem. Jag glömde en av räkningarna som jag hade på avbetalning i våras (hade flera med samma belopp) och det tog 18 dagar från förfallodatum innan de skickade till KFM. Gissa om jag fick skrämselhicka när det kom brev från KFM, men jag lyckades att få dem att dra tillbaka allting genom att betala alla avgifter, så det är alltid bra att höra av sej, så blir det mindre problem. Jag föredrar att mejla eftersom jag då har papper på vad de har lovat och vad handläggaren heter.

Fick 2 ärenden som gick vidare till KF och fick ju då förståss 2 UC. Allt verkar gå med automatik för den första UC kunde ha räckt till båda ärendena då den togs på samma dag och UC har ingen "dagkörning" som visar en morgonuc och en kvällsuc..Så lite surt att man aldrig lär sig så för två småbelopp på 300 kronor så blev det två UC och ansökningsavgift på resp på 800 kr till KF, men har man inte pengar så har man inte och då har man bara ett val att låta det gå vidare. Jag ringde ju förståss svea, men det var nej, nej nej till all form aaav förslag på lösning från min sida. Det värsta med svea är att dom som svarar har ingen befogenhet att godkänna något utan i mina fall har dom alltid sagt att "vi skickar vidare till handläggarna så återkommer dom". Har heller aldrig varit med om att dom gått med på att dra tillbaka ärenden ifall avgifter och ansökningsavgifter betalats in men jag kanske har haft otur.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp