• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur många aktörer betalar ni till varje månad?

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Oj det va mycket och höga summor. Av ren nyfikenhet hur klarar du det per månad? Måste va hög kostnad?
30000kr i månaden just nu, men det kan vara utan att räkna in bolånet (under 1500) och utan att räkna något för krediterna.
detta är mer än vad jag vanligtvis tjänar, mina levnadskostnader har väl ökat en del också, med 14 mil enkel väg till jobbet så blir det mycket pengar i bensin.
Om jag klarar det kommer till stor del bero på börsens utveckling, jag var nyligen ner 400k på en månad och då började det bli svettigt då jag som värst var 20-30k ifrån att bli överbelånad på Avanza.
jag har nyligen börjat mina krypto också, så nu kommer elräkningarna skjuta i höjden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 794
Mottagna reaktioner
591
Poäng
627
17 stycken just nu. Sen betalar jag hälften av beloppet på några av min sambos aktörer. Som tur var så har jag inte allt för höga månadsbelopp.
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
73
Poäng
216
Nja, jag hade privata skulder i mångmiljonklassen. Dessa är i princip nollade. Det var dom som framförallt kostade mig oändliga pengar i form utav ränta och stress.

Sen hade jag utan att överdriva 50 smålån och krediter, alla dessa nedan är nu färdigbetalda. Men jag har några få tusenlappar kvar på ett 15-talet aktörer. Amex,Collector,Betalkoll,Slantar,Happycash,Svea Inkasso (OPR), Sergel (Telia).... Inget som tynger mig särskilt.

Sen stort lån på Nordea + samlingslån hos Ikano + Bolån. Lite Fairlo och sådant också och sen har jag kanske 5 aktiva kreditkort (Marginalen,Resurs,Nordea bla)

Däremot nu för tiden har jag inte den stressen jag hade innan, jag hade tur att köpa lägenhet precis innan Covid-19 slog till som värst, priserna bara rusade sedan dess och bostaden jag köpte fick jag lite under marknadspris. Fick den värderad för ett tag sedan och den är värd 500.000 mer än vad jag gav + ungefär lika mycket la jag i handpenning. Så hade jag exemplevis sålt lägenheten idag hade jag kunnat lösa alla mina skulder i princip. Men det kommer jag inte göra.

Ska istället jobba hårt hårt hårt och försöka bli av med allting förutom stora samlingslånet på Nordea inför 2022. Det och träningen är mina mål :D Vill inte vara en tjockis ha ah ha ha

Avbetalda :
Förskottslön​
Extralånet​
38:an​
Vivus​
Monetti​
Expresskredit​
Daypay (Partner Inkasso)​
Nanokredit​
Loanstep/Axcactor​
Kontantfinans​
Extrakredit​
Nätlån​
Snabbfinans​
PFC (alektum)​
Viacontp​
Medellandenlån​
Euroloan UC​
Balanzia UC​
Nystart Finans UC​
Santander UC​
Forex UC​
Wasa Kredit UC​
Marginalen UC​
Hur kunde du köp bostad med dessa förutsättningar? :)
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
73
Poäng
216
30000kr i månaden just nu, men det kan vara utan att räkna in bolånet (under 1500) och utan att räkna något för krediterna.
detta är mer än vad jag vanligtvis tjänar, mina levnadskostnader har väl ökat en del också, med 14 mil enkel väg till jobbet så blir det mycket pengar i bensin.
Om jag klarar det kommer till stor del bero på börsens utveckling, jag var nyligen ner 400k på en månad och då började det bli svettigt då jag som värst var 20-30k ifrån att bli överbelånad på Avanza.
jag har nyligen börjat mina krypto också, så nu kommer elräkningarna skjuta i höjden
Har själv köpt mig en bobcat miner. En polare som äger sådan för ca 150kr ISCH om dagen beroende på HNTs utveckling. Vore rena drömmen att få något liknande. Men har 0 aning om hur skatten fungerar kring dessa. Du kanske vet? Min tanke är att bara låta skiten ligga tills det blir något av värde att plocka ut
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp