• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur många aktörer betalar ni till varje månad?

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Jag o maken tillsammans betalar på 19 st i dagsläget. Många småsummor hit o dit. Men vi går runt varje månadoch han är fri från kronofogden och vi slapp utmätning :folded:
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag hade 36 st i början av året med runt 22.000 ut varje månad på bara räkningar!
Nu har jag bara! 5 st.
Collector 4769 kr ( 7,1 % )
Nordax 2400 kr. (12,7 %)
Remember lån 907 kr
Kreditkort Remember ca 500 kr
Collector kreditkort ca 500 kr


Målet är förhandla om räntan på Nordax som just nu är det 12,7 % =/ och även Collector under 2022.
Men det blir i höst 2022 när alla FF är borta.

Målet är kanske 2023 kunna samla alla till ett. Men det får man se om det går :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Bra jobbat!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Wow, det är verkligen många. Hur orkar du ?
Det är tufft! Oftast räcker inte inkomsterna till att betala alla. Då får jag välja bort en del som kan få betalt månaden därpå (men då kan inte de som fått betalt månaden innan få betalt). Evigt pusslande.
Men nu ligger i princip alla skitlån hos olika inkasso, endast Everyday+ och Thorn som inte ligger hos inkasso, ja och Ferratum men där har jag bara 1000 kr i kredit.
Håller stenkoll och gläds enormt för varje skuld som försvinner!!
Försöker jobba extra så mkt jag kan. Nu i helgen har jag jobbat extra 15 timmars pass på lördagen och 14 timmars pass på söndagen. Trist att det går till lån men det är enda sättet.
 

hatarallt

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
17st betalar jag till varje månad på grund av spelberoende... Idag är dagen då jag måste berätta för min sambo att jag har mindre ut efter lön än vad mina kostnader för lånen är.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Snyggt! Löst allt själv på egen hand eller med hjälp? I vilket fall snyggt!!
Nja, 'själv' men med bankernas välvilja förstås. Eloge till Nordax till bolånet och 1a samlingslånet. (sedan får de bra betald förstås, men det måste man väl pga de har högre risk). Inga andra som kan hjälpa. Har förstått att man måste vara insatt i hela låne/kreditbiten för att komma ur det. Annars är det lätt körd.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag hade 36 st i början av året med runt 22.000 ut varje månad på bara räkningar!
Nu har jag bara! 5 st.
Collector 4769 kr ( 7,1 % )
Nordax 2400 kr. (12,7 %)
Remember lån 907 kr
Kreditkort Remember ca 500 kr
Collector kreditkort ca 500 kr


Målet är förhandla om räntan på Nordax som just nu är det 12,7 % =/ och även Collector under 2022.
Men det blir i höst 2022 när alla FF är borta.

Målet är kanske 2023 kunna samla alla till ett. Men det får man se om det går :)
Bra jobbat! Hur är din UC%? Jag försökte förhandla med Nordax men det gick inte. Sökte därför samlingslån och gick fr 17,8% Nordax till 5,7% Resurs <3.
(hade då 1,9%)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
17st betalar jag till varje månad på grund av spelberoende... Idag är dagen då jag måste berätta för min sambo att jag har mindre ut efter lön än vad mina kostnader för lånen är.
usch, hoppas du bestämt dig att sluta och sökt hjälp. Inte lätt att sluta annars. Lycka till!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är tufft! Oftast räcker inte inkomsterna till att betala alla. Då får jag välja bort en del som kan få betalt månaden därpå (men då kan inte de som fått betalt månaden innan få betalt). Evigt pusslande.
Men nu ligger i princip alla skitlån hos olika inkasso, endast Everyday+ och Thorn som inte ligger hos inkasso, ja och Ferratum men där har jag bara 1000 kr i kredit.
Håller stenkoll och gläds enormt för varje skuld som försvinner!!
Försöker jobba extra så mkt jag kan. Nu i helgen har jag jobbat extra 15 timmars pass på lördagen och 14 timmars pass på söndagen. Trist att det går till lån men det är enda sättet.
Håll ut! Det kommer att lösa sig, bara undvik att öka på skuldberget. Snöbollseffekten kommer att kännas av. De dära extra timmarna kommer säkert att kunna släcka en hel kredit/lån.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nja, jag hade privata skulder i mångmiljonklassen. Dessa är i princip nollade. Det var dom som framförallt kostade mig oändliga pengar i form utav ränta och stress.

Sen hade jag utan att överdriva 50 smålån och krediter, alla dessa nedan är nu färdigbetalda. Men jag har några få tusenlappar kvar på ett 15-talet aktörer. Amex,Collector,Betalkoll,Slantar,Happycash,Svea Inkasso (OPR), Sergel (Telia).... Inget som tynger mig särskilt.

Sen stort lån på Nordea + samlingslån hos Ikano + Bolån. Lite Fairlo och sådant också och sen har jag kanske 5 aktiva kreditkort (Marginalen,Resurs,Nordea bla)

Däremot nu för tiden har jag inte den stressen jag hade innan, jag hade tur att köpa lägenhet precis innan Covid-19 slog till som värst, priserna bara rusade sedan dess och bostaden jag köpte fick jag lite under marknadspris. Fick den värderad för ett tag sedan och den är värd 500.000 mer än vad jag gav + ungefär lika mycket la jag i handpenning. Så hade jag exemplevis sålt lägenheten idag hade jag kunnat lösa alla mina skulder i princip. Men det kommer jag inte göra.

Ska istället jobba hårt hårt hårt och försöka bli av med allting förutom stora samlingslånet på Nordea inför 2022. Det och träningen är mina mål :D Vill inte vara en tjockis ha ah ha ha

Avbetalda :
Förskottslön​
Extralånet​
38:an​
Vivus​
Monetti​
Expresskredit​
Daypay (Partner Inkasso)​
Nanokredit​
Loanstep/Axcactor​
Kontantfinans​
Extrakredit​
Nätlån​
Snabbfinans​
PFC (alektum)​
Viacontp​
Medellandenlån​
Euroloan UC​
Balanzia UC​
Nystart Finans UC​
Santander UC​
Forex UC​
Wasa Kredit UC​
Marginalen UC​
Bra jobbat! Men att hålla koll på alla dessa 27stycken måste vara jobbigt? När jag hade 24 hade jag svårt att hålla koll att de blev betalda, när de blev betalda, för att se hur mycket jag verkligen hade kvar efter allt var betald.
Hoppas du hinner lösa alla 'små' snabbt så blir det mera pengar över och förhoppningsvis är skuldkarusellen över då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp