Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket extra får man tjäna vid skuldsanering utan att meddela Kronofogden?

Hur blir det om man tjänar mindre vissa månader under skuldsanering? jag har legat ca 2000-2500 mindre än beräknat tre löner feb, mars och nu sept. Men låg ändå över 6000 netto i juli pga semester. Såg nu på lönespec att jag hittills tjänat 17k mindre brutto än förra året pga sjukdagar och inte jobbat övertid överhuvudtaget på hela året.
Ja den är knepig,vissa månader går jag ej runt som den här,räkningar 22k lön 28,men tar igen det nästa månad med lite övertid.

Fattar inte vad året innan spelar för roll , det är historia .

Det är ju nuvarande lön och betalningsutrymme som är det viktiga när skuldsaneringen drar igång .
För att få en översikt över hur det sett ut tidigare år. Tycker inte det är så konstigt egentligen.

När är det man ska ompröva? Jag kommer ha högre lön under juni - sep pga semester delat på 2 månader plus jobbar in på röda dagar. Så kommer ha högre lön i iaf 3 månader men tillbaka efter sommaren, förutom att lönen höjts med årlig höjning med ca 1000 kr efter skatt.

När är det man ska ompröva? Jag kommer ha högre lön under juni - sep pga semester delat på 2 månader plus jobbar in på röda dagar. Så kommer ha högre lön i iaf 3 månader men tillbaka efter sommaren, förutom att lönen höjts med årlig höjning med ca 1000 kr efter skatt.
Om du tjänar mer än 5000:- netto per månad ska du ompröva.
Eller vid större engångsbelopp.

Om du tjänar mer än 5000:- netto per månad ska du ompröva.
Eller vid större engångsbelopp.
Ska ju gälla 5-10 månader i följd, ingen idé å ompröva om det gäller 2-3 mån i följd,hade 35 k över förra året oprövade inte.

Jag har just fått min skuldsanering omprövad på grund av detta med att ha en extrainkomst. Är på pappret klar med min skuldsanering sedan 1 Juni, men en borgenär har skickat in en omprövning.
Så går i väntans tider just nu på om den ska kicka igång igen och förlängas.

För min del så handlade det om att jag tog ett par extrapass under vissa helger, samt större helgdagar som jul- och nyår, midsommar med mera.
Hade även en period under min sanering på ett par månader ett extrajobb där jag tjänade runt 3-4000:- kronor extra.

Nu i efterhand så känner jag mig otroligt dum som inte skickade in detta till kfm... så skulle jag kunna spola tillbaka tiden med facit i hand, så skulle jag skicka in vid minsta löneökning bara för att vara safe.

Jag har just fått min skuldsanering omprövad på grund av detta med att ha en extrainkomst. Är på pappret klar med min skuldsanering sedan 1 Juni, men en borgenär har skickat in en omprövning.

För min del så handlade det om att jag tog ett par extrapass under vissa helger, samt större helgdagar som jul- och nyår, midsommar med mera.
Hade även en period under min sanering på ett par månader ett extrajobb där jag tjänade runt 3-4000:- kronor extra.

Nu i efterhand så känner jag mig otroligt dum som inte skickade in detta till kfm... så skulle jag kunna spola tillbaka tiden med facit i hand, så skulle jag skicka in vid minsta löneökning bara för att vara safe.
Fan va tråkigt men borde bli avslag! När fick du reda på att en borgenär hade skickat in?

Fan va tråkigt men borde bli avslag! När fick du reda på att en borgenär hade skickat in?

Ja, jag hoppas verkligen det. Blev som ett slag i ansiktet när man fick beskedet.
Jag fick reda på det förra Torsdagen. Fick ett meddelande på Kivra där det stod vem som skickat in och varför. Så ville juristen på kfm som har hand om ärendet att jag skulle svara på ett par frågor.
Mailade in svaren, men ringde även på fredagen för att få svar på ett par frågor jag hade.

Dom hade skickat in omprövningen i slutet av April.
Som jag förstod det så skulle nu ALLA borgenärer få ta del av denna överklagan, så hoppas att ingen annan hoppar på tåget... :/ Men då ingen annan skickat in så vore det konstigt om dom nu
kan komma och sätta sig emot, då min skuldsanering är över?

Skulle förhoppningsvis få svar om det blir avslag eller ej innan handläggaren går på sommarsemester.

Ja, jag hoppas verkligen det. Blev som ett slag i ansiktet när man fick beskedet.
Jag fick reda på det förra Torsdagen. Fick ett meddelande på Kivra där det stod vem som skickat in och varför. Så ville juristen på kfm som har hand om ärendet att jag skulle svara på ett par frågor.
Mailade in svaren, men ringde även på fredagen för att få svar på ett par frågor jag hade.

Dom hade skickat in omprövningen i slutet av April.
Som jag förstod det så skulle nu ALLA borgenärer få ta del av denna överklagan, så hoppas att ingen annan hoppar på tåget... :/ Men då ingen annan skickat in så vore det konstigt om dom nu
kan komma och sätta sig emot, då min skuldsanering är över?

Skulle förhoppningsvis få svar om det blir avslag eller ej innan handläggaren går på sommarsemester.
Hur mkt tjänade du extra på ett ungefär? 20-40k på ett år/halvår? Är det enstaka månader blir det såklart avslag.

det ska vara 5000:- netto stadigvarande. Alltså 5000:- extra netto en eller 2 månader är inget att ompröva för.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp