Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket gör en betalningsanmärkning på en kreditvärdighet.?

Säg att jag idag har 9 och om en anmärkni g försvinner i morgon, vad blir då min nya kreditvärdighet?

Sedan undrar jag hur lång tid man skall vänta på att söka ett lån efter det att en anmärkning försvunnit?

Tackar på förhand

Säg att jag idag har 9 och om en anmärkni g försvinner i morgon, vad blir då min nya kreditvärdighet?

Sedan undrar jag hur lång tid man skall vänta på att söka ett lån efter det att en anmärkning försvunnit?

Tackar på förhand
1 eller 9. Att ha en anmärkning är oftast en återvändsgränd vart du än tittar när det gäller lån. Du får helt enkelt vänta på att alla försvinner. Det finns inga seriösa aktörer som erbjuder lån till människor med anmärkningar. Och finns det någon som gör det handlar det om mindre belopp.

Menade 9 i kreditvärdighet och inte 9st anmärkningar ☺

Tackar på förhand

En betalningsanmärkning har stor inverkan på ens kreditvärdighet, men när det gäller kreditbetyget (9) är det inte ens säkert att det blir bättre imorgon när din (enda?) anmärkning försvinner. Har sett flera exempel på detta, teorin är att ett riskbeteende uppstår när anmärkningen försvinner och man plötsligt kan börja ta lån igen. Efter en tid bör det dock sjunka.

Beror lite på hur gamla dom är, har du 8 som är från förra veckan och den 9e blir 3 år gammal i morgon och försvinner då så kommer det inte påverka alls.
är alla 9 nästan 3 år gamla påverkar det

Jag har en anmärknig som går ut i nästa månad.
Hur mycket gör detta på mitt kreditscore och idag är det på 6.8

Jag har en anmärknig som går ut i nästa månad.
Hur mycket gör detta på mitt kreditscore och idag är det på 6.8

Svårt att säga då du kommer att komma in i "kategori" med folk som inte har några anmärkningar. Så det är helt hur det ser ut med skulder och inkomst. Så det kan gå åt bägge hållen eller så stannar kvar på 6.8.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp