• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur mycket har du kvar på kontot? En vecka kvar till lön.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
I skrivande stund så har jag kvar 4800 kr på lönekontot. Sätter undan 20000 kr varje månad till sparkontot också.
Väldigt bra!
Hur hamnade du på detta forum?

Hade nog också kunnat spara något liknande om jag ej haft alla skulder. Ser fram emot att bli skuldfri!

har 1000kr kvar på kontot
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Väldigt bra!
Hur hamnade du på detta forum?

Hade nog också kunnat spara något liknande om jag ej haft alla skulder. Ser fram emot att bli skuldfri!

har 1000kr kvar på kontot
Tror jag hamnade här av en slump ngn gång. Oftast så är det skulderna som förstör folks ekonomi.
Det räcker med flera små lån men tillsammans så kan det bli mycket som ska betalas varje månad. Jag tog också lån tidigare i livet. Nu hatar jag allt vad lån innebär. Det är inte kul när man ska betala summan varje månad. Till slut bestämde jag mig för att vill jag ha något, så spar jag ihop till det istället.
Varför köpa ngt med lånade pengar,pengar som man egentligen inte har och sedan sitta och betala lånet varje månad+ ränta. I slutändan så blir den prylen ganska dyr. Det är sådan frihet att vara helt skuldfri. Lönen som kommer in är min egen, ingen bank eller kreditbolag som ska ha något. Den känslan är så jäkla skön.
 
Senast ändrad:

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
800kr med full kyl och frys även för hunden (stoooor, behöver ca 1kg mat varje dag). Blev dessutom veterinär besök denna månaden.
Vad för ras? :) Förstår jag och min sambo har en bullmastiff så vet att stora hundar inte är billiga i drift detsamma gäller försäkring vetrinär haha.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Det jag har gjort som jag kan rekommendera när det gäller ekonomin var att jag satte mig ner och gick igenom alla mina fasta kostnader jag hade under 2 år tillbaka i tiden. Tog först 1:året och räknade ihop alla fasta utgifter och delade med 12 månader och gjorde likadant med 2:a året och den summan jag fick var 2700 kr som jag sätter undan varje månad till räkningar. Vissa månader har jag bara 900-1200 kronor men sätter ändå undan 2700 kr.
Innan jag började med detta så kunde det bli vissa månader som det kunde bli dyrare då bilskatt, sophämtning, bilförsäkring etc etc kom.
Men sedan jag började med detta så har ekonomin blivit betydligt bättre så när
t. ex bilskatten kommer så för jag över pengar från kontot som jag valt att kalla "kommande Räkningar"" till mitt lönekonto. Tack vare detta så har jag samma utgifter varje månad.
Jag förstår att det inte är lätt för många att göra så här med tanke på vad forumet handlar om, men kanske det kan hjälpa någon eller hjälpa någon framöver då ni är skuldfria?
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Ja så här en vecka innan lön så har man 27kr kvar på kontot, känns ju sådär faktiskt..
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
771 kr om man räknar bort sparkontot. Handlade idag för veckan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp