• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Hur mycket har ni i blancolån utöver bolånet?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Ni som äger en bostad; hur mycket har ni i blanko?

Intressant att veta vad bankerna accepterar.
tacksam för svar!
Inga lån alls. Visa kort genom Skandia utan kreditupplysning. Väldigt nöjd m Skandia - aldrig haft nåt problem m dem/deras tjänster trots min utmätning (aldrig misskött mitt visa). Utmätning klar om mindre än 2 år (sms-låne-härva, krediter konsumtion 250 000kr).
En fråga: förfrågningar - hur länge ligger de kvar o finns de olika ”sorter”?.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Inga lån alls. Visa kort genom Skandia utan kreditupplysning. Väldigt nöjd m Skandia - aldrig haft nåt problem m dem/deras tjänster trots min utmätning (aldrig misskött mitt visa). Utmätning klar om mindre än 2 år (sms-låne-härva, krediter konsumtion 250 000kr).
En fråga: förfrågningar - hur länge ligger de kvar o finns de olika ”sorter”?.
De ligger kvar i ett år. Du kan följa de på din UC. Och vet inte hur många olika det finns men visst finns det. Hade en ff från inkasso som totalförstörde min uc.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Förfrågningar är inte bara när man själv ansöker om lån ?
Förfrågningar gör av banker där du antingen har eller vill ha någon slags engagemang. Inkasso bolag kan absolut göra en förfrågan om det uppkommit någon skuld.
I forumet har jag även läst om medlemmar som fått förfrågningar när de velat göra uttag på befintliga krediter. Så man ska akta sig lite.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag har LF. Tror dom "accepterar" 500k i blanco. Jag hade dock betydligt mindre när vi fick bolån där. Upplevde dom som rätt lätta och ha att göra med för några år sen iaf när det skulle fixas med bolån.
Jag har LF och idag 400k synligt men har tänkt ta ett nytt samlingslån när jag inte har kvar anmärkning nästa år. När man leker i deras kalkyl kan även 600k gå genom (med min inkomst iallafall) men frågan om det gäller i verkligen.
Vet att SBAB säger nej när man har över 500
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag har LF och idag 400k synligt men har tänkt ta ett nytt samlingslån när jag inte har kvar anmärkning nästa år. När man leker i deras kalkyl kan även 600k gå genom (med min inkomst iallafall) men frågan om det gäller i verkligen.
Vet att SBAB säger nej när man har över 500
Ja mycket beror ju såklart på inkomsten. Tycker kalkylen som LF har på sin hemsida är bra och verkar stämma rätt bra överens med vad man får för svar när man pratar direkt med banken.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Vi har 970 000 blanco, kommer förhoppningsvis snart få in 600 000 av dom i blancot så då är vi nere på 370 :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har LF och idag 400k synligt men har tänkt ta ett nytt samlingslån när jag inte har kvar anmärkning nästa år. När man leker i deras kalkyl kan även 600k gå genom (med min inkomst iallafall) men frågan om det gäller i verkligen.
Vet att SBAB säger nej när man har över 500
Jag gjorde kalkylen med 1100000i blanko och hamnade långt i det gröna. :) Men enligt annan medlem skulle det finnas ett tak på 500000kr. Obs så klart man kan mer som man samlar på sig efter man fått bolånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp