• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket har ni på kontot just nu?

Hur mycket har ni på kontot just nu?

  • Under 100 kr

    Röster: 40 21.9%
  • Under 500 kr

    Röster: 21 11.5%
  • Under 1000 kr

    Röster: 17 9.3%
  • Under 5000 kr

    Röster: 34 18.6%
  • Under 10 000 kr

    Röster: 27 14.8%
  • Runt 30 000 kr

    Röster: 17 9.3%
  • Runt 50 000 kr

    Röster: 6 3.3%
  • Runt 100 000 kr

    Röster: 6 3.3%
  • Runt 200 000 kr

    Röster: 2 1.1%
  • Över 200 000 kr

    Röster: 13 7.1%

  • Totalt antal röstare
    183

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Jag har haft löneutmätning och sen genomgått skuldsanering och är nu ”fri”, det roliga är att jag har lika lite kvar på kontot nu som förr just innan lön. Jag lever fortfarande efter en ganska strikt budget MEN med den stora skillnaden att jag sparar en större summa varje månad, i mina ögon existerar dock inte dom pengarna och man kan säga att jag är
på ett sätt rikare nu än jag var då men samtidigt lika fattig om ni förstår vad jag menar. :oops:
Hur mycket sparar du @Peach och vad är ditt mål med sparandet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Jag har haft löneutmätning och sen genomgått skuldsanering och är nu ”fri”, det roliga är att jag har lika lite kvar på kontot nu som förr just innan lön. Jag lever fortfarande efter en ganska strikt budget MEN med den stora skillnaden att jag sparar en större summa varje månad, i mina ögon existerar dock inte dom pengarna och man kan säga att jag är
på ett sätt rikare nu än jag var då men samtidigt lika fattig om ni förstår vad jag menar. :oops:
Hur var det ha löneutmätning? Var det en lättnad eller enbart jobbigt?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 512
Mottagna reaktioner
1 018
Poäng
867
Hur var det ha löneutmätning? Var det en lättnad eller enbart jobbigt?

För min del var det ganska jobbigt, man känner sig lite ägd. Men har man inte några andra alternativ så är det ju bara att gilla läget. Jag hade utmätning i ett år innan jag sökte skuldsanering. Man anpassar sig dock ganska snabbt till ett liv med mindre pengar vilket i sig inte är negativt för framtiden.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 512
Mottagna reaktioner
1 018
Poäng
867
Så många som knappt har några pengar en hel vecka innan lön. Dock en skillnad om man har sparpengar att ta av eller inte. Jag har det inte iallafall :axelryck:

Det hade inte jag heller till en början när jag fick löneutmätning, men såg till att spara det lilla jag kunde varje månad ändå. Man får prioritera och lägga undan det man kan men lätt är det inte.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Just nu sparar jag drygt 5000- 8000/ mån. Tanken är att höja den summan framöver. Jag sparar för att bli ekonomiskt fri och kunna äga min tid bättre. ;)
Du har verkligen varit en kämpe och en förebild under skuldsaneringen.
Jag hoppas att du njuter lite av din frihet nu och inte bara sparar. <3
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
826
Poäng
717
Det hade inte jag heller till en början när jag fick löneutmätning, men såg till att spara det lilla jag kunde varje månad ändå. Man får prioritera och lägga undan det man kan men lätt är det inte.
Så är det ju. Ibland är det inte möjligt alls, beror ju på vilka nödvändiga kostnader som kommer upp. Kan önska att även vi med löneutmätning kunde få en liten buffertpeng och möjlighet att ha ett mindre sparande för vår trygghets skull.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 462
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Börjar eka tomt, snart säljer jag stjärten på torget, men lön snart så klarar mig väl denna månad också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp