• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket har ni på kontot just nu?

Hur mycket har ni på kontot just nu?

  • Under 100 kr

    Röster: 40 21.9%
  • Under 500 kr

    Röster: 21 11.5%
  • Under 1000 kr

    Röster: 17 9.3%
  • Under 5000 kr

    Röster: 34 18.6%
  • Under 10 000 kr

    Röster: 27 14.8%
  • Runt 30 000 kr

    Röster: 17 9.3%
  • Runt 50 000 kr

    Röster: 6 3.3%
  • Runt 100 000 kr

    Röster: 6 3.3%
  • Runt 200 000 kr

    Röster: 2 1.1%
  • Över 200 000 kr

    Röster: 13 7.1%

  • Totalt antal röstare
    183
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Har förstått att en del gör så (handlar allt på kreditkort och betalar beloppet när fakturan kommer). Vad är anledningen att man gör så och inte bara handlar med de pengarna som är över efter räkningarna är betalda och kör sitt vanliga privatkort kopplat till ens kontot?

För att få cashback eller bonusar. Får inga pengar tillbaka för att Handla med mitt vanliga kort från Handelsbanken tex.
Jag kör personligen ett Komplett mastercard med 0.5%-1% cashback så man får pengar som man kan dra bort från fakturan.
Sen har jag ett Gekås mastercard med tvillingkort till min fru med 1% bonus på alla köp som kan användas i affären.

Köper vi för ca 150 000 per år på Gekåskortet ger det oss 1500kr att shoppa för där gratis då det inte blir någon avgift för korten.
Sen handlar jag själv för kanske 150 000 och får 750kr tillbaka från mitt komplettkort.
Frugan har ett SJ prio mastercard som vi får bonus och kan resa för.

På så vis tjänar/sparar vi in 2500-6000 per år som vi kan konsumera i form av en del cash, en del shopping på Gekås och ett par resor med SJ.
 

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
Skrev för mindre än en vecka sen att jag hade 3400 kvar i 2 veckor.. just nu 42 kr på kontot. Att jag ALDRIG lär mig. Har lite mat hemma och lite pant och lite småmynt i spargrisen. Tänker fan inte röra den tusenlappen jag hade tänkt spara, måste dock för tanken lyser snart rött. Köpte nytt till barnen. Dom behövde nya vinterkängor och vinterjacka. Dock var de inte tvunget att betala 1000 för kängor och 1000 för en jacka
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
För att få cashback eller bonusar. Får inga pengar tillbaka för att Handla med mitt vanliga kort från Handelsbanken tex.
Jag kör personligen ett Komplett mastercard med 0.5%-1% cashback så man får pengar som man kan dra bort från fakturan.
Sen har jag ett Gekås mastercard med tvillingkort till min fru med 1% bonus på alla köp som kan användas i affären.

Köper vi för ca 150 000 per år på Gekåskortet ger det oss 1500kr att shoppa för där gratis då det inte blir någon avgift för korten.
Sen handlar jag själv för kanske 150 000 och får 750kr tillbaka från mitt komplettkort.
Frugan har ett SJ prio mastercard som vi får bonus och kan resa för.

På så vis tjänar/sparar vi in 2500-6000 per år som vi kan konsumera i form av en del cash, en del shopping på Gekås och ett par resor med SJ.

Bra cashback!

En fundering, när man har olika kreditkort. Det blir inte lättare att man köper lite mer än planerat? Alltså känslan att det där behöver jag inte betala nu?
Jag tror jag skulle känna det så, varvid onödiga köp äter upp cashbacken med råge. Så för min del blir det ett liv utan kreditkort.
 

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Bra cashback!

En fundering, när man har olika kreditkort. Det blir inte lättare att man köper lite mer än planerat? Alltså känslan att det där behöver jag inte betala nu?
Jag tror jag skulle känna det så, varvid onödiga köp äter upp cashbacken med råge. Så för min del blir det ett liv utan kreditkort.
Det har nog hänt att man köpt något mer än vad man gjort annars, det gäller att ha lite koll. Men man har ju extra skydd om man köper med ditt kreditkort, tex resor osv.
Om företaget man beställt en produkt eller resa går i konkurs är man skyddad av konsumentkreditlagen vilket man inte är om man betalt med vanligt bankkort.
Hur som helst tycker jag fördelarna överväger nackdelarna.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
826
Poäng
717
Själv har jag 601:- och inga besparingar eller nåt. Får lön 27e. Har hyffsat mycket mat hemma dock så det är bara att bita ihop.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp