• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur mycket lån i relation till sin inkomst?

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
En sak som jag tänkt på i detta ämnet är att det numera är vanligt att man lägger hela 50% av sin lön, på boendet. Jag tror att det är mer för många i Stockholm..
Jag har inte 50% av min lön för boende, bor billigt trots att jag bor i en storstad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Om man har två förfrågningar en mer än 6 mån och en ca 3,5 månad nästan fyra månader. Kan man söka då ? LÄst om flera som sökt efter tre månader och fått beviljat här kommer det vara mer än 3 mån emellan
 

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
IKANO har räknesnurra där man kan knappa in sin inkomst (förutsättningar) för att se vad de kan erbjuda för lån. Självklart inget man kan lita på utan upplysning men ändå en fingervisning.. enligt denna snurra kan man allefall låna även om man har 2 x lån kontra inkomst. Collector har liknande snurra men är något mer hårda.

(För att inte posta länk.. gå till Ikano Bank.. sedan låna pnegar.. sedan privatlån sedan bläddra ned och tryck.. "Ta reda på hur mycket du kan låna"
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Inkomst 450000 lån 1,1 uc3,1 ff4 fick 150000 med lösenkrav
När var det du fick detta lån ? Du har nästan samma förutsättningar som mig. Jag har 1,2 MSEK i lån, 560 000 kr inkomst, 2 ff en äldre än 6 mån den andra fyra månader och UC 2,2 och när var detta ? i närtid ? Kanske lite hopp.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
799
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
När var det du fick detta lån ? Du har nästan samma förutsättningar som mig. Jag har 1,2 MSEK i lån, 560 000 kr inkomst, 2 ff en äldre än 6 mån den andra fyra månader och UC 2,2 och när var detta ? i närtid ? Kanske lite hopp.
Slutet av december
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp