Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket ska jag söka?

Hej.

Har betat av 500k i synliga lån (430k)/krediter (70k) denna månad, alla synliga på UC, och mitt skuldsaldo från och med månadens uppdatering kommer alltså att vara noll.

Mitt kreditbetyg för närvarande är dåligt, 27,8%. Jag hoppas så klart på en förbättring vid denna månads uppdatering i och med storrensningen. Vad som fortfarande drar ner mig väldigt mycket är 16ff. 4st försvinner nu i april och resterande i juli. Inga betalningsanmärkningar eller misskötta krediter.

Planen är att i juli försöka söka ett så stort lån som möjligt för att investera dessa i ett aktiebolag.

Min inkomst 2018 var låg, = 192.000kr p.g.a. studier. 2019 ser tyvärr ännu dystrare ut på grund av att jag var arbetssökande under större delen av året, total årsinkomst = 147.000kr.

Jag blev dock fast anställd i augusti 2019 och har sedan dess haft en månadsinkomst på 36000kr/mån netto.

Hur ska jag på bästa sätt maximera chanserna för att kunna ta ett så stort lån som möjligt? Förstår att 2019-års inkomstdeklaration gör det svårt för mig, uppgraderas årsinkomsten fler gånger per år?!

Bra tips mottages tacksamt.

Inkomsten tror jag enbart ändras än gång men du kan ju styrka din nuvarande inkomst genom lönespec/arbetsgivar intyg om någon skulle fråga

Betyget åkte ner till 8,2. 17 april går förfrågningarn från 16st till 12st. Tanken är att söka då, innan inkomst uppdateras till det sämre. Tänker jag rätt då? Vad vågar jag söka på för belopp och vilken uc-score känns rimligt att hoppas på efter att dessa fyra förfrågningar försvinner?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp