Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur påverkar avbetald och avslutade krediter/lån?

Hej, har lite funderingar kring hur det påverkar om man betalat av samt sagt upp krediter och lån.
Jag har betalat av och sagt upp Goodcash samt flexkontot (brixo). Innan jag tog båda dessa lån/kredit, så hade jag 11,nånting i score på uc. Nu ligger den på 17,7, vilket det typ blev efter dessa två lån samt några nya förfrågningar....
Undrar om min score kommer sjunka nu när dessa två är borta? Jag själv kan ju se ett tidigare lån, (svea), som är avbetalt, står att den är avslutad.
Syns avslutade krediter alls för långivare eller ser man bara dessa själv? För läste att det kommer ligga kvar 12 månader efter att man avslutat. Men vore ju bra om de inte längre påverkar ens uc-score.

Ingen som hade något bra svar nä :p
Kanske inte konstigt, deras algoritmer i uc är konstiga, såg att den 3/9 hade det sjunkit till 16,7 % utan att ff eller annat försvunnit, sedan 8/9 hade det sjunkit till 15,7% och samma där, fortfarande samma antal ff och även de två krediter kvar, då det inte bokförts som avslutade än. Hoppas på rejäl sänkning då de båda sätts som avslutade.

Det är bara du själv som kan se de avslutade krediterna i 12 månader.

Om man avslutar lån och krediter kan det tillfälligt bli sämre...
Avslutade krediter syns ej för nuvarande kredit men syns som historisk kredit (tex 12 månader bakåt)

Vad har du för krediter kvar och hur är de nyttjade?

Om man avslutar lån och krediter kan det tillfälligt bli sämre...
Avslutade krediter syns ej för nuvarande kredit men syns som historisk kredit (tex 12 månader bakåt)

hur länge blir det sämre? Jag råkade ut för det nu. Trodde mitt betyg skulle bli bättre. Betalade och avslutade krediter.. gick från 7,9-27%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp