Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur påverkar mitt bolån mitt kreditbetyg?

Hej, en fundering. Jag ska sälja mitt hus som jag äger 50% av. Jag och min sambo har bottenlån på totalt 2.7 miljoner kr.

Nu när bottenlånet kommer försvinna hur tror ni det kommer påverka mitt kreditbetyg? Tror ni även det ökar chanserna till att få nya privatlån?

Jag undrar samma. Sålt bostaden och i december försvinner bolån på ett par miljoner.
Som jag har förstått det kommer betyget att FÖRSÄMRAS utan bolån.
Fick veta att Bankerna räknar att man har övervärde i sin bostad om det skulle behövas och utan det försämras alltså betyget en del. Ser inte fram emot detta!

Ja det lär väl bli sämre kreditbetyg sedan när du inte längre äger en fastighet. Att du får ett lån mindre väger inte upp detta, för lånet där du har bostaden som säkerhet är inte belastande på samma sätt som ett blancolån.

Har 0.5 i kreditbetyg
Är inte i första hand ute efter att ta lån utan undrar mer om det påverkar positivt eller negativt när bolånet försvinner? Både när det gäller kreditbetyg eller chansen till att ta blankolån.. det mest logiska borde väl vara att chansen är större till att få blancolån om man inte har ett bolån på 1.3milj? Eller är det inte så??

Inte nödvändigtvis.
Av anledningen "Lånat" skriver.

Jag gissar att det försämras med någon eller några tiondelar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp